Alla inlägg under mars 2009

Av Hanna - 31 mars 2009 22:57

Jag måste bara berätta hur duktig jag har varit. Ni vet ju hur hopplös jag är när jag ska bestäma vad jag ska ha på mig, alltid sån otrolig beslutsångest... Och det var inte direkt bättre än vanligt inför imorgon. Man vill ju se seriös ut, men inte överdrivet så det ser ut som att man försöker se seriös ut... Christofer försökte komma på någon bra kombination men det gick inte så jättebra när han inte var här. Men när jag skulle börja prova (för att slippa det i morgonbitti) så bara föll det på plats! Så nu är jag jättenöjd, det blir precis lagom, ser relativt seriös ut, men ändå casual. Och bekvämt också, det känns inte "uppklätt" så att det blir fånigt. Precis lagom :)

Om ni vill veta så blir det svarta typ kostymbyxor (inte jättefina dock, utan rätt vardagliga), blekgul v-ringad t-shirt och min älskade gråa kavaj (det underbara fyndet som hade kostat 60 dollaros men som jag fick för 9!) och mina svarta lacoste till (kom fram till att högklackat skulle bli för mycket, och platt är att föredra då man ska åka buss hela dagen). Så nu kanske jag kan sova gott ;)


Nu måste jag bara ta tag i de andras referensramar som jag måste ha läst tills imorgon, fast jag mycket hellre skulle gå och sova... Blir tidig uppstigning imorgon också. Hur ska jag orka läsa alla utan att somna? Wish me luck.

Av Hanna - 31 mars 2009 19:30

Vi blev klara med enkäten idag, den blev riktigt bra och fin tycker jag, får hoppas det funkar bra bara :) Imorgon blir första resan till Stockholm och tillbaka med den underbara bussen. Sjukt roligt att sitta och åka buss hela dagen... Men samtidigt ska det ju bli lite spännande att se hur det går.


Vi var duktiga och skrev ner vad vi hade fått ut av intervjuerna också, så nu är det också gjort. Och i morgonbitti är det dags för referensramsseminarium... Bättre sent än aldrig antar jag. Men lite irriterande att vi ligger 1 och ett halvt steg före. Bäst för dem att de inte har några kommentarer på våra enkäter sen när det väl är dags för det, för då kommer vi vara klara med utdelningen av dem för länge sen.


Har i alla fall varit riktigt varmt idag (fortfarande +5,5!!), så det kanske äntligen tänker börja bli vår :) Hoppas på det! Snart kanske man vågar börja springa ute igen utan att behöva riskera att halka och bryta benen av sig. Åh, jag vill ha sol och värme och öl på uteserveringar nuu!

Av Hanna - 30 mars 2009 23:31

Jag vill jag vill jag vill!! Jag hoppas såå att vi ska få en fin 3:a till sommaren, men jag kanske inte borde hoppas så mycket, då blir jag bara så besviken om det inte dyker upp någon... Men åh vad jag vill det! Jag vill köpa en massa fina grejer, ha ett riktigt kök och ett skilt sovrum och ett ordentligt vardagsrum... Och jag vill bo med Christofer! Jag kommer ju bli knäpp om jag måste bo hemma med mina älskade föräldrar alldeles för länge... Och var ska jag då göra av alla mina grejer? Nej, jag tänker fortsätta hoppas och hålla tummarna för att det dyker upp någon riktigt perfekt lägenhet precis lagom tills vi flyttar hem.


Har för övrigt haft en helt underbar helg, eller vecka egentligen. Har varit i Uppsala sen i tisdags och kom hem idag. Skrev ett inlägg i torsdags morse, men det verkar ha försvunnit spårlöst... Torsdag-fredag var vi på kryssning med Paradise, var riktigt kul, jag och Christofer satt i och för sig mest bara och snackade skit med de vi har jobbat med (betalade inte för en enda drink :P) i lagret och hytter osv, men det var ju det som var spännande, att höra vad som sägs om utflaggningen och så där. Men jag och Terese fick mycket gjort också, intervjuer med Erling och Barbro och en fin liten fokusgruppintervju :) Så nu har vi satt igång med enkäterna och de första ska delas ut på onsdag.


I lördags fick vi finbesök av Staffan, blev givetvis både alfapet (jag vann igen!!) och vin, alltid lika spännande :P Nuförtiden heter jag tydligen Charlotte Krusmynta Efraimsdotter också. Igår var vi och käkade pizza med Staffan och sen gick vi och såg Män som hatar kvinnor, och den var faktiskt riktigt riktigt bra :) jag var lite nervös före eftersom jag gillade böckerna så mycket.


Nej, nu måste jag försöka gå och sova, ska och träna kl 7 imorgon med Terese (börjar bli en bra vana det där), och sen blir det enkätpillande för hela slanten.


Natti natti

Av Hanna - 25 mars 2009 12:52

Då var TURmässan över igen. Det var mycket att göra emellanåt, men riktigt kul :) Började lipa på sönagen efter mässan hade stängt och Jessica och Krillo hade berömt oss och vi skulle säga hej då, lite fånigt, men jag insåg att det faktiskt var sista gången, i alla fall som mässvärd och runner, och det var lite sorgligt. Men annars har det vart kul. Fick äntligen träffa Julia och Stefan igen och se Julias och Eriks lägenhet (som var jättefin, och råttorna var supersöta!)! Och så fick vi ju träffa Teresia igen, det var också jättekul, kändes inte alls som det var nästan två år sen sist, och hon har lovat att komma upp på PPPn i maj, det ser vi fram emot! :D Och så passade jag på att träffa Jenny också, det var riktigt trevligt, vet inte när vi senast träffades och pratade så där, annars blir det oftast bara att man stöter på varandra på stan eller på Indigo eller Arken, så det var kul :)


Man skulle kunna sammanfatta mässan med gås. We had a goose time. Och korsijessunamn vad jag har skrattat! Det har varit gäss och fönster och bröst och pepsi och allt möjligt sjukt som man nog kommer skratta åt ett bra tag till innan det glöms bort :P

Av Hanna - 17 mars 2009 16:55

Var på medelpasset kl 7 i morse med Terese. Jag är ju inte så värst pigg av mig, men det gick bra att ta sig dit. Och sen blev det bara bättre. Har inte tränat så där riktigt ordentligt på några veckor nu så det var såå skönt! Jag ville inte att det skulle ta slut. Jag kände mig nästan som en duracell-kanin, jag blev rätt slut emellanåt, men jag kunde inte ta det lugnare ändå för det var så himla skönt och jag var så fruktansvärt pepp :P Var jättepigg och glad ända fram till lunch tack vare träningen också, sen började det kännas att jag inte sov så mycket i natt. Men en helt underbar början på dagen var det i alla dall :) Efter vi kommer hem från Göteborg ska jag bli bättre på att träna igen, märkte hur mycket jag hade saknat det. Förutom jätteskön träning har det dessutom varit sol och flera plusgrader hela dagen! Äntligen! :)


Var med Tessan, Terese och Helené och hämtade montern och såna grejer på förmiddagen och bilarna på eftermiddagen också. Så imorgon bitti vid 7 tiden är det bara att släpa sitt pick och pack till bilen och förbereda sig på en fruktansvärt lång bilfärd som leder till tungt huvud och ont i rygg och rumpa och knän. Gud så positiv jag är. Men det är i alla fall två grejer som jag ser fram emot med den här turen; 1. Jag får träffa Julia och Stefan (har saknat dem jättemycket!) 2. Frukosten på vandrarhemmet (underbar!). Och så känns det lite bättre nu när jag, Tessan och Terese har paxat den lilla bilen ;)

Av Hanna - 16 mars 2009 21:49

Idag blev det officiellt att pappa blir ny VD för Air Åland :) Var riktigt söta bilder (eller ja, han ser jätteglad ut i alla fall) på honom både på nyans och ålandstidningens sidor :) Och på ålandstidningen var det flera som hade skrivit positiva kommentarer också (än så länge ingen negativ i alla fall:P) så det känns kul :) Får hoppas det blir bra :) Min lilla pappa :)

Av Hanna - 16 mars 2009 20:06

Det är bara att erkänna. Jag är helt omöjlig. Ett hopplöst fall. Tyckte det var perfekt att jag kunde gå hem tidigare idag då jag hade jättemycket som jag behöver göra här hemma. Men vad har jag gjort? Suttit och glott. Och verkligen inte gjort en enda grej jag skulle göra. De största kraftansträngningarna har varit koka gröt och spela spindelharpan. Som sagt, helt hopplös är jag. Så nu ska jag försöka skärpa mig. Jag är så illa tvungen, annars hinner jag aldrig innan det bär av till Göteborg tiiidigt på onsdagmorgon. Och det är sånt som måste göras före. Tvätta, packa, diska och läsa rapporten tills imorgon. Så nu ska jag försöka sätta igång. Börjar lite lugnt och fint med att kolla om tvättmaskinen är ledig och packa ner sängkläder och sånt jag inte behöver före vi åker. Det borde väl funka? Så jag kommer igång lite i alla fall. Förhoppningsvis.

Av Hanna - 11 mars 2009 21:15

I helgen är det en sak som är säker: Jävlar vad jag ska sova! Helt död idag också, höll inte på att orka ta mig upp ur sängen i morse. Och när jag kom hem efter kvällens lilla utflykt hade jag sådan fruktansvärd huvudvärk så det var bara att ta två värktabletter och stupa i säng och sova en 45 min. Det behövdes verkligen. Mår bättre nu men är fortfarande sjukt trött och imorgon blir det upp tidigt igen...


Men! Lagom till lunch imorgon ger vi upp skrivndet och så blir det hem och peppa och fixa sig fin :D Ska bli så nice! Sen blir det förkrök hos Carro, och det kan bli spännande verkar det som :P Sen middag och paartey :) vet inte när jag var så här peppad för en fest senast :P Tror det kan bli riktigt kul! Var och inhandlade dricka med Carro, Terese och Elin idag också, så det är bara att gå hem efter skrivandet och slappna av :) Lovely.


Dessutom kommer Christofer imorgon :) Så jag har bestämt att det kommer bli en bra dag imorgon, till och med om det snöar :)

Ovido - Quiz & Flashcards