Alla inlägg under januari 2009

Av Hanna - 30 januari 2009 14:39

Har fått tillbaka mina skidor! Och dessutom... ETT FÖRRÅD! Jeii :) Såå skönt, nu slipper jag ha alla resväskor, flyttlådor och allt annat som tar plats intryckta i den här minimala lägenheten :) Så nu ska jag nog överleva de sista månaderna här ;)


Nu ska jag gå och duscha. Om typ en halvtimme kommer Christofer! :)

Av Hanna - 29 januari 2009 23:40

Kul. Mina skidor är försvunna. Hade de i städförrådet här på våningen, eftersom jag av någon jävla anledning fortfarande inte har fått något förråd. Inte för att det verkar ha någon betydelse, det var ju därifrån alla mina cd-skivor och filmer blev stulna så de skulle väl knappast ha varit säkrare där.. Hoppas att någon vet något, annars får jag ju polisanmäla bara. Så jävla drygt. Framförallt med tanke på att det måste vara någon här på våningen eller någon som känner någon här, annars kommer man ju inte in.. Suck. Fy fan vad underbart det ska bli att få flytta härifrån snart.


Nu ska jag sätta mig och skriva lite stödord till seminariet imorgon. Är lite rädd för att det ska gå helt åt helvete när man ska försöka hålla redovisningen på engelska, annars spelar det inte så stor roll, men det skulle vara lite pinsamt om det skulle bli så fel så killen från Australien inte kan hålla sig för skratt :P Men han kanske inte är så känsig :P


Imorgon kommer Christofer! :D

Av Hanna - 28 januari 2009 21:44

Idag börjar förkylningen äntligen släppa lite :) skönt. Nu ska jag bara försöka hålla mig i skinnet och vänta några dagar till innan jag börjar träna igen så jag inte blir sämre igen.

 

Jag och Terese var jätteduktiga idag och blev i princip klara med vårt första PM till examensarbetet, ska bara putsa lite på det innan det är klart att lämna in :) Vi fick till en otroligt vacker tidsaxel också ;)

 

Var FUM-möte också, tog det avgörande beslutet att Borlänge och Falustudentkår ska slås ihop till Dalarnas studentkår, så nu kör det igång på riktigt. Tror det blir riktigt bra :) Efteråt fick vi lasagne, najs att slippa fundera på mat en dag, har verkligen ingen matfantasi för tillfället.


Till sist: Grattis på födelsedagen Terese!!

Av Hanna - 27 januari 2009 23:08

Så jävla typiskt. Som vanligt. Jag hade kommit igång så jävla bra med träningen, och var sjukt pepp. Och vad händer då? Jo, givetvis blir jag jätteförkyld. IGEN! Varför? Det händer varenda jävla gång! Dessutom var jag sjukt noga med att klä på mig ordentligt, äta en massa vitaminer och allt möjligt annat för att INTE bli förkyld, men lik förbannat får jag en riktig monsterförkylning. Morr. Hoppas den ger sig snart så kan sätta igång igen. Och så skulle det ju vara trevligt att vara frisk till resan... Men tills dess tror jag nog den har gett upp. Det har jag bestämt. Jag har planerat att vara tillräckligt frisk till helgen för att kunna börja träna lite lätt igen. Men det blir nog inte lika hård träning som de senaste veckorna fram till resan nu, vill inte riskera att bli dålig igen. Men jag har hittat en kompis att springa med på morgnarna i Florida nu i alla fall (förutom aligatorerna), en liten blond filur som lovade att följa med mig, så länge det inte är allt för tidigt :P hihi.


Nej nu ska jag försöka sova.

Natti natti

Av Hanna - 20 januari 2009 17:03

Jag kommer seriöst shoppa ihjäl mig i Florida. Har sparat en massa pengar, och ja, de kommer gå åt. Och då har jag bara kollat på några få av alla de butiker som finns på Florida Mall, och det är ju inte heller direkt det enda stället.. Hollister och Abercrombie & Fitch finns en massa snygga slitna jeans, fina t-shits, linnen och shorts, så där kommer det nog spenderas en del pengar. Men värre blir det. Det finns nämligen en Steve Madden affär! Så sjukt mycket snygga skor så jag känner att det finns en viss risk för att jag kommer att svimma av lycka. Det bästa av allt är förstås att Christofer har lovat att det kommer vara en massa reor när vi är där, med andra ord kan man köpa ännu mer :D Jag känner att det finns en viss risk för att resten av våren kommer bli ganska fattig :P

Av Hanna - 20 januari 2009 16:08

I morse kl. 07.00 var man på plats på Friskis för ett morgonpass. Jag var till en början bara imponerad över att jag lyckades ta mig upp ur sängen så tidigt, men sen gick träningen riktigt bra också, bra program och jag hade onormalt mycket energi med tanke på hur tidigt det var och att jag bara hade ätit en banan före :) En sjukt bra börja på dagen med andra ord, pigg och på riktigt bra humör blev man, ska absolut göras om :) Ska försöka lura med mig Terese nästa tisdag också ;)


Efter passet satt vi och gjorde klart första inlämningen på examensarbetet, sen var vi och pratade lite med Inge (världens sötaste biblioteksgubbe!) som hjälpte oss med lite förslag på hur och var vi skulle söka efter litteratur till uppsatsen, och sen satt vi och spånade lite om hur vi ska göra med själva undersökningen och det flöt på skitbra, så nu har ångesten lagt sig och det känns som det till och med kan bli riktigt spännande ;)

Av Hanna - 19 januari 2009 23:29

Hade en riktigt skön helg i Uppsala, överlycklig över att förra veckans helvete är över :) Idag faxade jag och Terese iväg beställningen för TUR-mässan och började på vår första lilla "förslag till examensarbete" så nu är vi igång! :D Helt sjukt var fort de här åren har gått... Sen var vi på pulspass och efter det var jag så taggad så jag blev kvar och tränade en halvtimme till :) Och imorgon ska vi gå på ett medelpass kl 7 på morgonen :P haha, jag som är världens värsta morgonmänniska :P Men bara jag lyckas ta mig upp ur sängen blir det nog bra, det är skönt att träna på morgonen, då kommer man igång bra :) Synd bara att vi egentligen är lediga imorgon, förutom lite filande på examensgrejen. Men det blir nog bra :)


Med tanke på att jag ska försöka ta mig upp i tid imorgon är det nog dags att gå och sova nu. Men först ett citat från Staffan från i lördags:

"Hanna är lite mer Sex and the city, medan vi är lite mer Jönssonligan"

Jaa, jag är ju trots allt från storstan Mariehamn till skillnad från dem.. :P

Av Hanna - 13 januari 2009 21:33

Det finns en person som jag kan bli så förbannat trött på. Jag fattar inte hur människan orkar lägga sig i andras liv hela tiden och göra någonting litet och helt oskyldigt till någonting jättestort som i hennes lilla värld blir till sanning, som självklart sedan måste berättas för alla som kommer i hennes väg, oavsett vem de är. Jag förstår inte grejen, varför detta behov att skvallra/snacka skit om allt och alla så fort det ges en möjlighet? Mind your own business. Det är inte häftigt att veta en massa skit om andra, du har inget med det att göra, det händer saker hela tiden, livet funkar så, det är ingenting spännande med det. Och att prata illa om någon som inte är riktigt frisk dessutom, det är riktigt lågt. Ingen är perfekt. Inte ens du, fast du kanske tror det. Väx upp och sluta med ditt skitsnack, för nog måste det väl finnas något annat att prata om?  Annars är det ju nästan synd om dig. Det var ju i alla fall kul att du hade helt fel om åtminstone en sak den här gången, så kanske du lär dig att man inte kan skarva hur mycket som helst. Det räcker nu, ge dig.

Ovido - Quiz & Flashcards