Alla inlägg under november 2008

Av Hanna - 7 november 2008 00:13

Nu är det dags för lite idol igen, jag va riktigt nervös ikväll att det skulle bli lite som förra året, ni vet då den där förbannade jättebäbisen slaktade Nothing else matters och ändå fick vara kvar, inte för att Lars alls var så dålig, men alla andra var bra, några grymt bra så jag var livrädd att någon av de bra skulle åka ut, men för en gångs skulle blev det precis rättvist :) Inte för att Robin borde hängt löst, han var grym, men han fick ju stanna så det spelar ingen roll :)


Imorgon är det dags för helvetestentan... Har vart sjukt nervös och helt övertygad om att det kommer gå åt helvete, men jag har pluggat som fan de senaste dagarna så nu känns det inte alls helt omöjligt att klara den, bara det kommer någorlunda liknande frågor som på övningstentan borde det nog kunna gå vägen :) Så håll tummarna för mig från 14.00 och några timmar framåt!


Imorgon kommer Christofer också, det var inte tänkt så från början, eftersom jag har tenta och han har tenta på onsdag, men nu kommer han i alla fall, så jag är jätteglad :) Man tycker ju inte att knappt två veckor borde vara så jobbigt, men det är det...


Nej, nu måste jag gå och lägga mig så jag är pigg imorgon!


Natti natti

Av Hanna - 2 november 2008 17:12

Jag som trodde min envisa förkylning höll på att gå över, men icke, nu är det värre än någonsin... näsan rinner, jag kan inte andas, hostar, har troligtvis feber (vägrar dock erkänna det) osv. Allt på en gång. Och jag har ju verkligen inte tid att vara sjukt nu! Jag måste orka plugga inför tentan på lördag och framförallt måste jag träna så jag kan springa nyårsruset på så långt under 40 min som möjligt så jag får myyycket pengar till Florida-resan i februari! Så nu proppar jag i mig esberitox, berocca, vitlök, svartvinbärssaft och honung och allt jag kan komma på som kan skrämma bort förkylningen. Nån som vet något annat som funkar?


Jag har för övrigt varit hemma på Åland i helgen, kom i torsdags och åker imårn (hade tänkt åka idag men är ju så förbannat förkyld..). Har vart riktigt trevligt, i fredags hälsade jag på morfar och farmor och farfar, sen lagade jag och Christofer sjukt god middag (jag säger bara det, hon där Rachel Ray kan laga mat hon) åt mamma och pappaoch sen var vi ut, var rätt mycket folk men inte så jättemånga man kände, men kul var det :) Igår satt jag mest hemma och var förkyld men vi åkte också ut till Finströmsskogen och Rågetsböle (Röjsböle) och drack kaffe och åt middag med Christofers föräldrar :) Idag har jag bara varit förkyld och grinig. Har försökt plugga lite men jag orkar inte, har ingen motivation alls. Men jag ska försöka göra ett ryck till nu innan jag går och gör något roligare.


Häj

Ovido - Quiz & Flashcards