Alla inlägg under september 2007

Av Hanna - 29 september 2007 13:57

Japp, har vart fullt upp den här veckan :P I torsdags var det räksittning på kåren i Falun, vi var 27 pers från Blg och Falun vad bara 24, i och för sig hade vi nog överröstat de ändå, även om vi hade vart typ 10 :P Det var riktigt kul, eller själva tillställningen var inte så rolig, men vi hade kul ändå, sjöng massor och så där :)

Igår var det Octoberfest (fast det fortfarande är september...) på kåren i Borlänge. Jag lyckades lura med mig Robin dit också för en gångs skull, så det var kul :) De hade gjort om uppe i discot, så det såg ut som att man var inne i ett tält med långa träbord och bänkar istället för de vanliga höga runda borden de brukar ha, och så sålde de bratwurst och lite annat sånt också :P Det var kul :) Riktigt mycket folk var det också.

Och idag ska vi ha kräftskiva på Mångatan :) Det blir nog inte så jättestort, bara "de närmaste", och Elina kommer! Ska bli jättekul att få träffa henne igen :) Men idag blir det nog ganska lugnt för mig, jag orkar i alla fall inte gå ut, känns lite att man har festat i två dagar redan nu. Men ska ändå bli kul, och kräftor är ju alltid gott :) Hihi, vi pinar Stoffe ordentligt den här veckan, har hade aldrig ätit räkor förut (!!!) förrän i torsdags, och han har aldrig ätit kräftor heller, men idag ska han ;) Ska bli kul att se vad han tycker om det :P

Nej, nu ska jag gå och handla lite innan jag måste börja göra mig i ordning för kvällen, ska vara i Blg kl 5.

Puss och hejdå

Av Hanna - 25 september 2007 22:27

Nu är mitt hår nyfärgat och fint, doftar gott gör det också :D Och det känns genast mycket bättre, nu gör det ingenting att det regnar ute :) Det lär väl inte ta så många dagar innan jag har vant mig, men det tar i alla fall någon vecka innan det börjar se trist ut igen :)

Dansen gick jättebra också, det var riktigt kul, idag började vi med den dansen vi ska visa upp innan julen sen, tror den blir riktigt rolig :D Men jag hittar inte låten, skulle vilja ha den så man kunde öva hemma... Får väl fråga vad den heter nästa vecka. 

Nej, om man skulle ta och packa upp väskan efter helgen, jag är alltid så lat med det, så står den bara ivägen mitt på golvet och varje gång jag ska ha nånting ur den måste man hålla på och gräva i den innan man hittar det... Skulle alltså vara lite lindrigare om man bara orkade packa upp grejerna :P Jag ska göra ett försök i alla fall, och sen sooova, ska upp 20 i 7 imårn igen så det behövs nog.

Natti natti 

Av Hanna - 25 september 2007 18:43

Det bara regnar och regnar... Tidigare idag var det rätt fint, men nu är det rikgitg deprimerande... Kul att cykla 20 minuter till och från dansen nu? Nej. Har i och för sig övertalat Robin att skjutsa dit mig, men sen är han på träning när jag slutar, så då måste jag gå ner till stan, vilket säkert tar nästan 20 min, och sen ta bussen därifrån... Varför kan det inte gå bussar hela vägen? Skitdrygt. Men sen ska jag försöka pigga upp mig lite genom att färga håret :) Har inte gjort det sen typ slutet av april/början av maj, på sommaren har man liksom inte samma behov, men på vintern känner man sig så tråkig och risig så då behövs det lite sånt för att pigga upp :)

Nej nu ska jag gå och byta om

Ciaoo 

Av Hanna - 24 september 2007 23:34

Sådär ja, då var man tillbaks igen. Har faktiskt vart jätteskönt att vara hemma den här gången :) Idag var jag och fikade med Elin, var jättekul, gud vad jag har saknat att fika med henne :) Och ännu roligare är att vi bestämde att hon ska komma hit nästa vecka :D Hon kommer torligtvis redan på måndag och stannar till torsdag (=utgång på onsdag!), ska bli jättekul :) Måste ju passa på att hinna träffas nu innan hon åker till sydamerika i november.

Nej nu ska jag spela lite super mario (!) som Robin tog med hit :D

Ciaoo

Av Hanna - 22 september 2007 17:24

Jag och Robin var och plockade svamp idag :) Var riktigt skönt att gå runt i skogen, har varit helt underbart väder idag :) Vi hittade inte så mycket vanliga gula kantareller, men en hel del höstkantareller :) Fast de flesta var fortfarande rätt små, men vi fick ihop en del i alla fall som vi ska ta med upp till Falun så vi kan äta lite lyxigt någon dag :)

Nu ska jag gå upp och se om middagen börjar bli klar snart :)

Puss 

Av Hanna - 21 september 2007 16:31

...kan se ut ungefär så här: stiga upp, duscha, mamma kommer hem och lagar lunch, gå ner på stan, kika lite i några affärer, fika, kika lite till, gå hem, busa lite med katterna, åka och handla, sitta vid datorn, laga middag, äta... Ja, väldigt händelserikt :P Men rätt skönt, i alla fall nu när man bara är här över helgen, skulle jag vara här hela vintern skulle jag säkert bli galen :P Fast nu håller jag på att bli galen ändå, på min jävla förkylning... Jag är helt slut, men samtidigt hyperaktiv, skitjobbigt :P Får se om jag orkar gå ner på stan nånting ikväll, eller om det bara blir att sitta hemma och kolla på idol eller nåt ;)

Nu ska jag gå och hjälpa mamma med maten (hade inte kommit så långt ännu ;P)


Ciaooo 

Av Hanna - 20 september 2007 22:16

... varför sa jag att jag ville att förkylningen skulle bruta ut? Nu har den gjort det i alla fall, jag är ordentligt snuvig och nyser hela tiden + att jag har så förbannat ont i ryggen. Ryggen beror väl i och för sig kanske inte på förkylningen, men det är ändå jävligt drygt. Det funkar rätt bra så länge jag står eller rör på mig, men när jag sitter en längre stund gör det skitont. Trodde fan jag skulle dö idag i bilen, 2½ timme stillasittande i en bil var inte riktigt vad min rygg kände för... Fattar inte vad jag har gjort... Nåja, nu ska jag sluta gnälla. Var i alla fall riktigt skönt att komma hem :) Träffade min älskade Elin på båten :) Tyvärr jobbar hon hela helgen, men hon är hemma på måndag, så jag hinner träffa henne lite i alla fall :) + att hon skulle ta öl-lådorna jag köpte på slabben, dvs jag får dem mycket billigare :D


Nej nu ska nog jag börja gå och sova, är helt slut. Imårn ska jag bara ha en skön dag, glida runt lite på stan, fika, sitta hema och mysa och så där :) Och hoppas att förkylningen inte blir ännu värre. Imårnkväll är det  förresten "Open By Night" på stan, dvs alla butiker och så har öppet sent, får väl se om jag orkar gå dit något, beror på om jag får någon med mig och hur jag mår. Nej nu sova!

Natti natti 

Av Hanna - 19 september 2007 22:24

Det är min plan i alla fall, åka hem, bli ompysslad och få god mat ;) Jag fattar inte varför jag mår så här, om jag ska bli sjuk kan det väl bryta ut ordentligt istället då... Kanske jag bara har sovit för lite, men det ska jag i alla fall ändra på i helgen, jag ska ha riktigt låååånga sovmorgnar, mysa med katterna, bråka med brorsan, fika, träffa farmor och farfar och mormor och morfar och alla andra jag inte träffat på länge och bara äta gott, som jag dessutom slipper laga själv ;) Det låter väl rätt bra? :)

Nej nu ska jag gå och packa och sen sooova.

Natti natti! 

Ovido - Quiz & Flashcards