Alla inlägg under januari 2008

Av Hanna - 30 januari 2008 16:34

Ja, jag vet, jag har vart lite dålig på att skriva nu, men det har vart så himla mycket! Men nu är tentorna över (klarade turismekonomin i alla fall, yeey!) och beställningarna till mässan är klara. Det har vart champagnefrukost och tentafest, nya kurser, spelkväll och Säfsen. Fullt upp med andra ord. Har inte fått någon lägenhet än. Borde få veta om den högst upp på 4:an vilken dag som helst, bara att hålla tummarna, annars hoppas jag på den på 6:an...

Idag har jag sprungit runt på kupolen med Camilla och rea-shoppat lite grann, mycket trevligt ;) Och ikväll blir det utgång, först spel hos Camilla igen (den här gången ska vi spela klart också så ingen kan påstå att vi inte vann ;P) och sen etage :)


Nu ska jag gå och diska, laga mat och sen göra mig i ocrdning för kvällen :)

Ciaoo

Av Hanna - 14 januari 2008 21:49

Jaha. Då var det gjort. Har berättat för mamma och pappa att vi tänker flytta isär och att det är slut. Och jag gjorde det alldeles för sent. Varför skulle jag vara så förbannat feg att jag inte vågade prata med mamma först?! Nu fick hon veta det från annat håll. Samma dag jag äntligen bestämde mig för att berätta. Hur dum får man bli. Jag skäms. Och jag är så himla ledsen. Som om allt det här inte var tillräckligt jobbigt ändå... Men nu är det gjort i alla fall. Nu är det verkligen verklighet. Det känns skitjobbigt. Men nu är det i alla fall gjort. Inget mer velande. Vet inte hur jag ska klara av att plugga och skriva tentor nu. Men det måste gå bara. Måste försöka.

Av Hanna - 14 januari 2008 18:22

Tänk, ibland kan man faktiskt vara glad för att det är måndag. Inte för att det är måndag och man har hela svinjobbiga veckan framför sig, utan för att man får lördagens Nya Åland. I lördagstidningarna finns det nämligen alltid en krönika av Fred Forsell och de är alltid så jävla sköna, men denna veckan var den verkligen helt klockren, underbart, det gjorde hela min dag, satt och asgarvade för mig själv. Vad är väl lite köttfusk? hette den och handlade om "De Riktigt Billiga Lågpriskedjorna". Sjukt rolig i alla fall, jag skrattade nästan så jag grät för det var så jävla klockrent. Tack igen Fred! På jakt efter Vad är väl lite köttfusk? hittade jag en annan som också var sjukt rolig, Jättetjock, luktar kiss, äter ost, det räcker ju att man läser rubriken för att förstå det :P Kände igen mig lite i den, kanske Camilla också gör, vi brukar ju klaga på alla irriterande människor på bussarna :P


Nu ska jag göra ett ryck med plugget igen (ja, det går äckligt trögt).


Tjo!


Av Hanna - 10 januari 2008 21:39

En till från Jesus of suburbia som inte kan utelämnas:


The motto was just a lie, it says "home is where your heart is" but what a shame, ´cause everyones heart doesn´t beat the same, it´s beating out of time

Av Hanna - 10 januari 2008 21:19

Jag borde egentligen plugga, tenta i turismekonomin nästa onsdag och i makron nästa lördag... Men det går väldigt trögt just nu... Istället sitter jag och sjunger, och så kände jag bara att jag måste citera några underbara rader ur två Green Day låtar, jag vet inte riktigt varför, har liksom ingen smart tanke bakom, tycker bara att de är så otoligt sköna.


I really hate to say it but I told you so, so shut your mouth before I shoot you down ol' boy - ur St. Jimmy, så jävla skön låt


Nobody´s perfect and I stand accused for lack of a better word, and that´s my best excuse - Jesus of suburbia


I don´t feel any shame, I won´t apologize, when there ain´t nowhere you can go, running away from pain when you´ve been victimized, tales from another broken home - också Jesus of suburbia, den är bara helt underbar


Nu känner jag att det finns hur mycket som helst jag skulle vilja citera, men det får räcka för den här gången :)


Ska försöka göra ett ryck med pluggandet igen, sen tror jag att jag tänker ge upp och kolla på vänner istället :P


Tjo! 

Av Hanna - 9 januari 2008 23:09

Och just nu är det rätt "hard"... Men det kommer nog blir bra till slut, på ett eller annat sätt. Det är jag övertygad om. Tack ni underbara vänner, ni anar inte hur mycket det betyder för mig att ni finns och stöttar mig nu, det gör att det känns så mycket bättre, ni är bäst! <3

Av Hanna - 5 januari 2008 12:08

Nu är det inte så länge kvar tills jag får åka tillbaka till Falun :D Nog för att det har vart skönt att vara hemma, men det blir samtidigt ganska påfrestande... Man är liksom inte van vid att hela tiden vara tvungen att följa någon annans rutiner och så där. Värst har nästan frukosten varit, det jag vill ha till frukost finns inte hemma, ser jag till att det köps, ja, då äter någon annan upp det före! Suck. Så det ska bli riktigt skönt att komma tillbaka. Även om jag har två tentor snart och måste börja ta tag i dem nu, men men, det finns annat trevligare att se fram emot också så. Känns som det kommer vara fullt upp den här våren, men det blir nog bra :)


Nu ska jag koka lite te och sen skjutsa ut brorsan till stugan igen :)


Pösss

Av Hanna - 2 januari 2008 22:11

Nu har vårt lilla hemmagym utökats ytterligare, med ett löband :) så ikväll provsprang jag det och boxades med min älskade boxningssäck, lovely. Jag vill ta med mig dem till Falun :P Det är ju perfekt, bara att träna när man känner för det, behöver inte betala dyra gymkort och liknande, man slipper trängas med andra och det är mycket lättare att motivera sig till att träna lite grann i alla fall eftersom man inte behöver åka iväg :) Så nu blir det att köra stenhårt de sista dagarna ;P


Imorgon ska jag till Stockholm en sväng med mamma, shoppa lite (med betoning på lite, jag ska i princip bara ha en väska) och så där och sen åker vi hem med Birka Paradise på kvällen med pappa och Viktor (som redan är ombord då eftersom pappa åker över och jobbar och brorsan åker med). Ska bli kul att hitta på något, jag håller på att få nervsammanbrott här på holmen emellanåt för att jag tycker att jag inte har något att göra och vill tillbaka till Dalarna :P


Jag ska väl inte vara uppe så hemskt länge till eftersom jag ska upp tidigt till båten imorgon, det är inte så kul att springa runt och shoppa i timmar om man är helt slut så :P


Pusss

Ovido - Quiz & Flashcards