Alla inlägg under november 2007

Av Hanna - 27 november 2007 19:54

Fick ett skitjobbigt msn-virus förra veckan, men nu har jag äntligen gått segrande ur stiden. Men det andra viruset, förkylningshelvetet, verkar oövervinneligt... Har vart förkyld till och från sen september nu och det vägrar ge sig. Idag är det värre igen nu, men jag har inte tid med det! Jag har ju massor att göra! Bah. Organisationstenta imorgonkväll(!) som jag har pluggat alldeles för lite till, ingen ork, ingen tid(?) och framförallt ingen motivation... Och jag skulle verkligen behöva städa! Har inga pengar (eller nu har jag lite igen, tack pappa!) och jag borde för länge sen börjat plugga till mikrotentan som är nästa lördag... Samtidigt som det är genrep för dansuppvisningen som också är samma dag och två gånger på söndagen... Men jag har i alla fall nästan alla julklappar klara, i princip bara Robin kvar nu, alltid nåt.


Men innan eländet med mikrotentan blir det lite kul också. På torsdag är det mutmiddag och kårkväll, hoppas det blir riktigt kul :) Och på lördag är det "the big happening", vår födelsedagsfest med 80-tals tema! Ska bli grymt kul! Hoppas verkligen alla tänker till och kommer i riktigt snygga 80-talsoutfits :D För att locka lite extra delar vi ut pris för den snyggaste outfiten ;P 80-talsmusik blir det också för hela slanten och vi ska försöka inreda med lite 80-talsfeeling så gott det går också ;) Oh, jag längtar! Ska ta bilder sen så jag kan lägga upp lite här så ni får se hur snygga vi var ;P


Nej nu måste jag faktiskt försöka plugga lite i alla fall, och dricka ännu mer te i hopp om att jag ska bli frisk, eller i alla fall bättre till helgen.


Pöss

Av Hanna - 24 november 2007 15:20

Har liiite för mycket just nu, hinner knappt andas känns det som... Och när jag väl har lite tid över (dvs då jag borde plugga eftersom jag har tenta på onsdag och inte ens börjat än) då sitter jag och läser min bok istället för att göra något vettigt... Men jag lovar, snart ska jag skriva om Linköping! Förlåt att jag inte gjort det än... Men det var jättekul i alla fall! Ska skriva mer snart.


Idag har jag köpt en ny vinterjacka, jättenöjd :) Varm och lagom lång och dessutom snygg :) Ser ut som en kappa, med skärp i midjan och allt, fast ordentligt varm, perfekt :)


Nej nu ska jag försöka städa lite och i alla fall öppna häftet med anteckningarna... :P


Ciaoo

Av Hanna - 15 november 2007 19:16

Yeii, imårn åker jag till Linköping och hälsar på Ulle :D Ska bli jättekul, har inte träffat henne sen vi var i Gbg i juli :) Tänkte passa på att träffa Lundin och Lisa på samma gång också :) På lördagen ska vi på någon fest där alla har sina overaller på sig, så den ska också med ;) och så tror jag jag skulle få ett märke att sätta på den också, hihi :) Kanske skulle gå ut imårn med, hoppas på det, jag är väääldigt festsugen :P Det är kårkväll ikväll, men det känns bara dumt att åka dit, måste stiga upp typ halv 6 imårn + att det inte går några bussar efter 9, eller 11 från resecentrum, så det känns inte som en så jättesmart idé, fast jag skulle vilja. Nu måste ju stackars lilla Stoffe dansa ensam till Umbrella när varken jag eller Fluffy är där :P hihi.


På tal om Stoffe höll jag på att skratta ihjäl mig åt en sak han sa idag (lite internt, men några fattar säkert :P), vi satt och åt lunch och C (aka "hrmm hrmm") höll på och pratade om sin trasiga säng i en halv evighet, när han säger för typ 10:e gången "jag orkar inte ha ett hål mitt i sängen" säger Stoffe "Jag har ett hål i mitt golv. Det går ner till helvetet. Du kan få hoppa ner där" hahahaha :P Tror dock inte C fattade. Som vanligt :P haha.


Nej, nu ska jag försöka komma igång med packningen lite :)


Ciaoo 


ps. God luck Camilla ;) 

Av Hanna - 14 november 2007 13:49

Tror jag var med om rekordet idag i alla fall, läraren i den ena nya kursen, turismekonomi, pratar så sjuukt långsamt och tar långa pauser mitt i meningarna så det ser ut som han har glömt vad han höll på och pratade om för att han pratar så lågsamt... Det är verkligen jättesvårt att hänga med, det går så segt så man tappar tråden och glömmer att lyssna. Kul. Inte allt för lätt att hålla sig vaken heller kan jag säga :P Dessutom skulle vi fått rast kl 10, men han bara pratade och pratade, 10 över sa han nånting i stil med "oj nu har jag gått över, ganska mycket" och så fortsatte han prata minst 5 minuter till, sen missade han nästa rast helt och hållet... Skit kul när man sitter där och knappt kan hålla sig vaken, är kissnödig och håller på att få nervsammanbrott för att han är så seg. Suck. Men själva kursen verkar nog okej i alla fall.


Nu måste jag äta nånting, är vrålhungrig.


Ciaoo

Av Hanna - 13 november 2007 18:33

Ooh, Camilla har bloggat om gamla barnprogram idag, vilken nostalgi! Jag sitter typ och hoppar upp och ner på stolen och känner mig som 5 år igen :P hihi. Jag blev så inspirerad så nu måste jag också skriva :P Jag hatade dock Joel bitar, men det fanns ju så många andra underbara, som Trasdockorna, Bumbibjörnarna, Björne (med den riktiga Björne!) och roligast av allt var att jag kom och tänka på Pippi Pelikan som jag har för mig att jag gillade riktigt mycket, men jag var väldigt liten då så jag kom knappt ihåg något av det, men så hittade jag lite klipp med just Pippi Pelikan på youtube (älska youtube!), och det var så sjukt kul att se det igen! haha. Och så kom jag att tänka på Turtles som var ett av mina absoluta favoritprogram, det var ju så grymt bra! :D Jag ryste nästan när jag såg klippet :P haha. Oh gud, det här kommer aldrig ta slut, nu kom jag på Darkwing Duck och nästan bäst hittils Räddningspatrullen!! Haha, nej nu måste jag sluta med det här och åka iväg på dans :P


Ciaooo

Av Hanna - 12 november 2007 20:43

Nu har jag bestämt namn på mina fladdermöss, Itchy och Scratchy, för att de kliar nu när de håller på och läker :P haha. Idag är det inte lika illa, men igår kliade de väldigt mycket, det är inte lätt att låta bli att klia på dem, men jag har lyckats stå emot :P Snart borde de ha läkt så jag kan börja sova på rätt sida igen! Det har fan vart det jobbigaste, att vara tvungen att sova på vänster sida när jag alltid brukar sova på höger :P Och så ska det bli skönt att kunna använda jeans igen, börjar bli lite kallt för bara strumpbyxor och klänning, men när jag inte har några jeans som börjar nedanför tatueringen så har jag inte så mycket annat att välja på :P


Nu ska jag gå och koka lite te tills cityakuten börjar och sen blir det prison break :)


Pöss

Ps.

Av Hanna - 10 november 2007 19:55

Tack för kommentarerna om tatueringen förresten :D Och jag kan starkt rekommendera Par i hjärter i Borlänge om du blir sugen Jessica ;) hihi.

 

Puss 

Av Hanna - 10 november 2007 19:40

Igår kom mamma, pappa och brorsan hit och hade med sig mina födelsedagspresenter, dvs PS2, singstar mikrofoner, singstar svenska hits och 80´s! :D Så nu är jag överlycklig! Vi sjöng halva kvällen igår :P haha. Så nu kan vi ha förfester här i fortsättningen ;D hihi.


Idag var vi till kupolen och shoppade lite :) Sen åkte de hem igen vid 5 tiden och vi kollade på hockey, Finland-Ryssland och Finland vann 2-1! :D Ihanaa leijonat, ihanaa ;) Underbart med både Kaj Kunnas och Wikegård som kommentatorer, Kaj Kunnas är ju helt underbar, han har så grymt roliga kommentarer! T.ex i slutet av sista perioden "pucken fastnar i vänster testikel" :P haha. Eller "nu har han lekstuga med ryssen, tittut, nu är jag på andra sidan" hahaha :D Underbart :)


Har inte bestämt mig än om det blir utgång ikväll eller inte, men känner mig fortfarande lite hängig efter min monsterförkylning så jag måste nog känna efter lite ännu.  Vi får se hur det blir.


Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards