Alla inlägg under januari 2007

Av Hanna - 30 januari 2007 16:23

Nej jag har inte sovit tills nu, steg upp kl 8 åt gröt och for till borlänge och gymmade, sen hem igen, handla och sen sov jag i tre timmar, vaknade för en liten stund sen. Så himla skönt, kunde ha sovit hur länge som helst :P igår var det lite värre, då steg jag också upp 8 och for och gymmade med Elina och Stefan, sen var vi hem till Stefan och åt lunch, efter det hade vi IT och turism 13-15, en timmes paus och sen grundläggande ekonomistyrning 16-18. Lagom kul att sluta kl 6, hade inte vart hemma förrän vid 7 om det inte hade varit för att några i klassen skulle till Falun och hade bil, så jag fick åka med dem, så jag var alltså hemma "redan" halv 7 istället. På kvällen var jag bara hemma och tog det lugnt, kollade lite på vänner och hade tvättstuga. Men nu ska jag gå och laga mat.Ciao

Av Hanna - 28 januari 2007 16:40

Jaa, är enormt sliten efter igår, vart kanske lite väl mycket :P Men kul var det :) Var rätt mycket folk och alla var glada och partysugna. Det bjöds på bål och pastasallad, och sen sprang man omkring och pratade med alla, sjöng för Stefan och så där, och sen gick vi ut :) Tog en hel del bilder också faktiskt, gud vad duktig jag var, brukar antingen glömma att ta med kameran eller så tar jag med den men glömmer ändå att ta kort :P Men det får nog räcka med en bild här, på Elina, födelsedags"barnet" (gubben kanske snarare? :P haha) och mig.Idag har jag bara tagit det lugnt, vart och handlat och ätit middag. Kom faktiskt ihåg att boka tvätt-tid också. Nu måste jag ta itu med disken, suck och stön, är en hel del... Men men, det måste ju göras...Ciao

Av Hanna - 27 januari 2007 17:28

Japp om typ en halvtimme bär det av till Borlänge och partyyy :D Rapport om hur vet var kommer imårn, och kanske även lite bilder :)Annars har det inte hänt så mycket idag, sov ganska länge, sen var vi ner på stan en stund, och nu har vi just ätit tacos. Nu ska jag ta och laga en drink, favoriten Caipirushka, innan bussen går!Ha en bra lördagskväll!Hasta mañana

Av Hanna - 26 januari 2007 23:31

Mm, var jättegott med älg och potatisgratäng :) Kändes lite lyxigare än makaroner och ketchup :P Har just sett Lucky nuber Slevin, var ganska mysko, men rätt bra, lite svårt att hänga med där ett tag bara... Nu blir det väl kanske något spel och sen sussa. Och imårn blir det partty :DNatti natti

Av Hanna - 26 januari 2007 16:35

Steg upp redan 8 idag för att fara till Borlänge och gymma med Elina och Stefan, men det var kul så det var det väl värt :) Föreläsningen gick ganska fort tack och lov, så det var skönt... Såg vår förelesare på gymmet, hihi, han satt och kämpade i roddmaskinen :POm typ en timme kommer Karlis hit, då ska vi äta älg och potatiskgratäng, mums :)Men nu måste jag gå och ta en smörgås, för jag håller på att dö av hunger!

Av Hanna - 25 januari 2007 18:27

Som sagt är jag ju lite småförkyld och ävan allmänt trött på vardagen, men nu har jag blivit botad för åtminstone resten av den här dagen. Robin frågade nämligen om jag ville ta ett bad, så han tappade upp vatten i badkaret, hällde i skum och satte små doftljus som doftar liljekonvalj på kanten runt badkaret! Snacka om lyx! Det var så underbart skönt att bara ligga där i det varma skummbadet med bara ljuset från värmeljusen som lyste upp och doftade gott. Åh, skulle kunnat ligga där hur länge som helst, det var precis vad jag behövde, nu är jag både varm och avslappnad istället för kall som en isglass och trött och rastlös :) Tack Robin, du är en ängel :)

Av Hanna - 25 januari 2007 15:51

Sov till 1 idag, såå skönt och välbehövligt! Kunde nog ha fortsatt sova hela dagen...Jaa, så det enda jag hunnit göra hittills är typ äta frukost, handla och titta på bilder från Elins och Jossas Australienresa (vill också! ser såå varmt och härligt ut), men nu är det ialla fall mindre än en månad kvar tills de kommer hem, tänk att de redan varit borta i 2 månader, känns som de just for, jag trodde det skulle kännas som evigheter... Och det är nästan bara en vecka tills Kent och Martin kommer tillbaka från sin Thailand/Indonesion resa, de hade också just lagt upp nya bilder, de är verkligen bruna som pepparkakor nu efter 3 månader där nere! Åh jag vill också resa och sola och bada och ha det skönt! Funderar starkt på att leta upp nån billig sista munuten resa på sportlovet, frågan är bara vem man skulle lura med sig... Robin har inget sportlov, Camilla är i sälen, Elin har just kommit hem från Australien, Julia ska FM-simma, brorsan har sitt lov en vecka tidigare... Hmm... Slutar antagligen med att jag får nöja mig med ett besök eller två till solariet... :/ O jag inte åker till sälen och våldgästar Camilla förstås :)Det är illa, var till Stockholm och shoppade i helgen och nu har jag igen 100 grejer jag vill ha! :P t.ex denna jättesnygga korta kavaj från asos eller denna fina klänning och ännu en mysig klänning... Oj oj finns hur mycket som helst :P En annan ursöt klänning (galen i klänningar? Jag? Nej vadå...) som jag kärat ner mig i totalt är det här ljusgula sötsaken (den längst upp på sidan alltså), skorna på samma bild skulle inte heller vara helt fel :P Nej nu får jag ge mig, plånboken gapar tom och jag sitter och drömmer om fler klänningar en jag ens skulle ha tid att använda... Men ändå, jag viill ha!Nej, nu ska jag gå och laga mat istället...Hasta luego

Av Hanna - 24 januari 2007 22:43

Japp, har vart lite småsnuvig i några dar nu, och just nu kan jag inte andas :( Blir man ännu mer beroende av nässpray då... Skönt att va ledig imårn i alla fall, får jag sova och vila lite. :)Men nu vill jag ha helg! Karlis kanske kommer hit och hälsar på oss och så är det ju "the big happening" Stefans 30-års fest på lördag, ska bli riktigt roligt :) Kul att det händer nånting så man inte bara sitter här hemma i lägenheten och glor på varann och på tvn :P Men nu ska jag nog börja gå oc lägga mig snart, är helt slut... Eller okej, kanske blir lite NCIS först men :PNatti natti

Ovido - Quiz & Flashcards