Alla inlägg under augusti 2007

Av Hanna - 29 augusti 2007 15:40

Nu har jag äntligen bokat tid för att få min tatuering! :D Det fanns inte tid förrän 9:e november, men ändå, då blir det som en 20års present till mig själv istället, några dagar i förväg :) Längtar :)

 Nu måste jag käka innan jag ska iväg på dans och sedan pajsittning på kåren :)

 So long

Av Hanna - 28 augusti 2007 16:51

Igår ordnade n0llan fest för maas, vart riktigt kul med lekar och grejer :) Tills folk stack till Locus, det var lite slött, men jag var ändå så trött... Det var inte kul att stiga upp och gå på föreläsning idag kan jag säga, vi struntade i och för sig i den som började 10 och gick bara på den som började 13, men ändå, + att läraren var riktigt seg och pratade den sämsta engelska jag någonsin hört, t.ex "bööörsnumber", jag tror han ville säga birthnumber :P fniss...

Ikväll ska jag på dans, första gången för i höst, skulle vara jättekul om jag inte vore så sjukt seg, fattar inte hur jag ska orka röra på mig... Dessutom slutar den 20.15 och tacobuffén på Limit börjar 20.00 Men jag tror jag sticker prick så jag inte blir så himla sen, så hinner jag äta lite i alla fall... Skulle få låna Julias cykel, så då borde jag nästan hinna dit till halv, känner inte riktigt för att lämna bilen inne i centrum och jag lär ju vilja dricka någon öl i alla fall, och gå ensam i Borlänge är inget jag är så där värst pigg på att göra :P

Nej, nu ska jag se om jag hittar någonting jag kan stoppa i mig så jag blir lite piggare :P

Ciaoo 

Av Hanna - 26 augusti 2007 13:50

Nu är det n0llning för fulla muggar, det är därför jag inte hunnit skriva på ett tag, har knappt vart hemma alls. Kom upp hit i måndags, åkte direkt till Borlänge och fixade på overallen och så där, kom hem sent, sov, åkte direkt tillbaks nästa morgon då n0llningen började på riktigt. Sen har det vart fest varje kväll så jag har sovit i Borlänge alla nätter utom i onsdags och igår då jag höll mig nykter och körde hem, kan ju inte bo hos stackars Julia hela tiden heller :P Idag är första dagen då det inte är något program, så nu ska jag bara slappa hela dagen :) Men det har vart riktigt kul så här långt :) Och våra n0llor är tämligen mindre usla som har vunnit Robinson statyetten i 3 av 4 tävlingar ;) Det har vart så mycket program så jag orkar inte skriva om allt och jag vet inte vad jag skulle kunna välja ut heller, så jag nöjer mig med att säga att det har vart jättekul :) Det enda jobbiga är att det blir så förbannat varmt i overallen och att man får världens skavsår bakom öronen (n0llan får inte se Maas ögon), så det är en riktig lättnad att slippa det idag, men samtidigt är det rätt praktiskt, man slipper fundera på vad man ska ha på sig (vilket jag är expert på att ha ångest över), man behöver inte sminka sig och allt man möjligtvis kan behöva får man rum med i fickorna :P Imorgon ska n0llan ordna fest åt Maas, ska bli kul, hoppas jag :P På torsdag ska jag åka hem till Åland en sväng så mamma och pappa får tillbaka bilen oc så åker jag upp med Robin som kommer då. Och sen på fredag ska vi "strippa" av oss vår overaller och solbrillor och på lördag blir det introsittning, den ser jag verklgen fram emot, ska bli riktigt kul :)


Nej, nu måste jag försöka släpa mig iväg och handla, är så jävla seg idag :P Men jag måste verkligen...  Men skulle hellre lägga mig ner och sova igen,är helt slut. Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och gå iväg, och sen kanske det börjar bli dags att packa upp det sista ur väskorna jag hade med hemifrån också, försöka orka i alla fall :P


Bye


Ps. Jo Kalle, ni var faktiskt rätt sjuka, men kul var det ändå, så var stolt du ;P

Av Hanna - 16 augusti 2007 22:14

Nu har jag jobbat på PAF Open i 4 dagar, det är riktigt kul, men det känns nästan som att man bor där :P Men det är jättekul att se matcherna, tyvärr åkte de finska tvillingarna Nyström ut idag, men de flesta matcherna är riktigt spännande, och tänk om man hade en sådan kropp som många av spelarna har :P haha. Imorgon är sista dagen jag ska jobba, jag skulle nästan kunna tänka mig att jobba på lördag också, men då hinner jag nog inte fixa nånting tills jag ska åka, måste ju hinna packa och hälsa på folk och så där... Men jag ska i alla fall gå dit på eftermiddagen och se damernas final, har 3 biljetter till den nu, jag fick 2 från eckerölinjen och idag fick vi alla som jobbar där biljetter till alla matcher som är kvar, så om det är någon som är sugen på att gå är det bara att höra av sig ;) Och om jag åker till Falun först på måndag måste jag försöka hinna se herrarnas final på söndag också! Haha, Robin skrev just att han hade sett oss på tv, de visade från matcherna på sporten :P I våra snygga PAF Open kläder :P Okej, pikén är rätt snygg, men byxorna är alldeles för stora och dessutom i herrmodell :P Vi har fått en keps också och en jacka, jackan är riktigt snygg, kan man absolut få användning av :) Idag fick vi varsin Swatch klocka också som det står Staff och Swatch FIVB Beach Volley World Tour 07 på :) Inte jättesnygga kanske, men ändå lite tufft :)


Nej, nu måste jag gå och lägga mig, är helt slut, inte nog med att jag har stigit upp tidigt de senaste dagarna (och ja, jag kommer alltid i säng mycket senare än jag borde), igår hade vi dessutom ost&vinkväll hos Elin, och sen var vi ut på krogen en sväng, så inte var man ju så där värst pigg på att stiga upp imorse sen heller, men men, nog har jag ju överlevt dagen ändå :P Sov en stund efter middagen med Kingkong på magen :) Det var jättemysigt :) Sen var vi på fotboll, IFK-Honka, 0-0, fast IFK gjorde 2 mål, men båda dömdes bort... Ja men i alla fall så ska jag sova nu, imårn ska vi ha kräftskiva är det tänkt, så måste ju vara lite utvilad i alla fall (redan försent) .


Natti natti 

Av Hanna - 12 augusti 2007 16:40

Carita skickade hem mig tidigare från jobbet igår, redan före 4 fast jag egentligen skulle jobbat till 7 :) Så jag åkte in till stan och så åkte jag, Robin, Macke och Anna ut med deras båt till en holme och grillade och drack öl och annat gott och åkte vattenskidor och ring efter båten, jag stod dock över vattenskidorna, har bara testat en gång förut och klockan hade blivit mycket och det blev rätt kallt efter min tur med ringen, man vart liksom rätt blöt, men det var skitkul :) Sedan gick vi hem och bytte om och gick till Indigo, men Macke och Anna åkte hem, var en rätt bra utekväll, massa folk, nästan lite för mycket, man kunde knappt vara inne, som tur är finns det uteservering också. Men bättre sätt att fira att sista dagen på jobbet är över får man leta efter :)

Av Hanna - 11 augusti 2007 11:57

Idag är det min sista dag på jobbet, skönt :) Fast jag har trivts jättebra, men ändå skönt att slippa den eviga frågan om toaletten :P Idag för vi statistik över hur många som kommer in och frågar :P Men det skulle nog vart ännu skönare om jag faktiskt hade vart ledig den här sista veckan, men nej, nu ska jag ju jobba på PAF Open... Men men, det blir säkert kul, men hade ju vart skönt att få bara slappa på stranden, men jag får ju vara ute i alla fall, får hoppas det blir fint imårn (idag är det förstås helt underbart) och nästa helg då jag är ledig :) Man borde ju hitta på nånting ikväll när det är så fint, jag vet bara inte vad, sitta vid ÅSS och ta en öl vore i och för sig inte helt fel :)

Av Hanna - 8 augusti 2007 16:00

Jag och Johan hade en diskussion igår om vad som ger mer vuxenpoäng, att faktiskt äta upp struten också och inte bara glassen eller att äta glass med sked ur bägare, så nu kom jag på att jag gör en omröstning av det så får vi se vad folk tycker :) Så svara gärna! :)

Av Hanna - 8 augusti 2007 14:40

Kräftskiva på båten :) blev mitt 100:ade inlägg :D wohoo :)


Ovido - Quiz & Flashcards