Alla inlägg under april 2008

Av Hanna - 19 april 2008 17:25

Gah, nu är de borta igen, alla pengar... illa illa... Kul att jag inte får mina pengar förrän efter valborg dessutom, jävligt kul. Hur fan ska man då ta sig ner till Uppsala? Aj aj... Måste kika på det här ikväll... Hade tänkt åka till Falun en sväng, Robin fyller år idag (grattis!) men bussarna går så förbannat dåliga tider så istället för att det skulle ta en en kvart att ta sig dit med bil eller 35 min om bussarna gick som på vardagar skulle det ta en och en halv timme! Kul. Inte för att jag har råd att åka buss heller egentligen (eftersom mina sista pengar gick till present...) men ska försöka ta mig dit imårn istället... Nu blir det i alla fall definitivt inget mer festande före valborg, det går ju inte så nu har jag inget val längre, kanske lika bra det :P Overallsittningen var i alla fall riktigt riktigt kul! Och jättegod mat också och kul upplägg :) Gillade att Joel fick ett eget bord (Joelzone) för att så många hade skrivit Joel som allergi haha :P Vår mingelkväll/quiznight med B.E.S.T igår blev också riktigt lyckad, underbart god mat, jag åt så jag mådde illa :P tur det eftersom jag kommer få leva på det i två veckor nu :P blev kanske lite onödigt utdraget med frågorna, men annars kul :)


Nu ska jag nog trösta mig med en dusch så kanske jag känner mig lite piggare sen.

Ha så kul alla som ska ut ikväll! Dansa lite för mig också är ni snälla ;)


Puss 

Av Hanna - 16 april 2008 18:15

Det behövdes bara soligt och vårigt väder för att jag skulle komma ur min svarta period (som i och för sig inte var särskilt lång, men ändå) så idag gick jag och köpte ett orange nagellack :) väldigt fint, man blir glad av det :) hittade ett lila också som var rätt tufft, men jag kunde inte bestämma mig för om jag ville ha det eller inte så jag sket i det men sen ångrade jag mig när jag kom hem så det blir väl det som inhandlas nästa vända till kupolen :P köpte ett par riktigt snygga svarta balleriaskor också :) behövde ett par svarta skor till jobbet och dessutom är mina gamla ballerinor rätt slitna och jag har inga svarta så jag tyckte det var befogat :P


imårn är det äntligen torsdag och ovvesittning :D hoppas det blir riktigt roligt :) ska förfesta och plugga på samma gång med Viktoria och Maria, med tanke på hur svårt vi brukar ha att hålla oss till ämnet annars kan det nog bli ganska intressant :P haha. Ska sy på de sista märkena ikväll så är jag fit for fight sen, drickat är redan på kylning ;P


Nu tänker jag sätta mig och glo på tv en stund, är sjukt seg idag så tänker inte göra nånting vettigt alls mer idag :P


Ciaoo 

Av Hanna - 14 april 2008 15:29

Nu är det en massa att göra igen... Trodde inte det skulle vara så farligt, men det bara dyker upp mer hela tiden... Det är i alla fall vårigt ute igen nu äntligen.. Men jag vill att det ska bli torsdag och overallsittning nu! Och sen är det mingel och quiznight med B.E.S.T på fredag :) Kanske blir det något på lördag också och på söndag tror jag det är tänkt att vi i styrelsen ska ha middag, trevligt trevligt :) Och Valborg närmar sig med stormsteg, men nu har vi i alla fall lyckats flytta labben så man kan åka ner till Uppsala någorlunda tidigt :) Och sen är det PPP och sen är det sommar... Hjälp vad fort det går! Jag känner mig lite lätt stressad, ångest ångest... Kanske skulle försöka få något vettigt gjort istället för att sitta här... Har i alla fall beställt ett ordentligt bord nu, borde komma på fredag :) Fick en chilli brödrost och lite annat fixat när farsan och brorsan var här också :) Och så hade de med sig åländskt bröd, ost och annat gott, det var väldigt trevligt :)


Nej, nu ska jag nog försöka göra något vettigt för att minska ångesten lite i alla fall...

Tjo!

Av Hanna - 11 april 2008 15:58

Har städat i princip hela dagen idag, eller ja, det tog väl rätt länge innan jag kom igång (kårkväll igår...) och jag kanske inte har varit så jätte effektiv, men ändå. Har tvättat en maskin, har en till igång nu, har diskat och plockat en massa, nu har jag en liten matpaus och sen ska jag dammsuga. Anledningen till att jag är så seriös är delvis att det verkligen behövdes förstås men också att farsan och brorsan kommer hit och hälsar på idag, ska bli kul, så de får se hur jag bor nu :) De borde vara här till 6 ungefär, då ska vi iväg och shoppa lite :D Förhoppningsvis ett bord och lite annat sånt jag behöver :) Sen ska vi äta gott och sitta här hemma och mysa framför tvn. De åker igen imårn så det är bara ett snabbt besök, men kul ändå :) Och så kan jag passa på att skicka med dem lite grejer jag inte behöver här.


Det har vart ganska mycket den här veckan så jag har inte hunnit berätta om Tjällossningen i Örebro förra helgen.  Vi åkte ner kl 12 på fredagen, vi var ett gäng på 17 pers med det otroligt vackra lagnamnet DaSE (Dalarnas studentelit). Väl framme i Örebro tog vi oss till universitetet (via systemet så klart) och fick vår sovsal som vi delade med ett gäng från Karlstad. Sen var det dags för vinbrännboll (kul och gott) och sen kåren (och bärseback!!). På lördagen var det en massa lekar hela dagen (t.ex äppelpung) och det blev riktigt fint väder så det var riktigt najs :) På kvällen var det sittning, fast först hade vi en egen liten parkbänkssittning (mycket trevlig), sittningen var kul, framförallt fjärilsspexet och maten var helt okej. Efter sittningen blev det bärseback och publicum och sen stupade man i säng. Det var ett ganska slitet gäng som åkte hem på söndagen, men höll ändå låda hela tågresan :P

Några favoriter:


Johannes provar Karlstad-gotharens jacka: "Kolla, jag är dödspoppare" :D


I kön till sittningen kommer en vakt (ölturken) fram till Raddox som står och dricker ur en flaska:

- Vad har du där?

- Dricka

- Ge mig den så jag får lukta om det är alkohol

- Nej tack 

Haha


"Dee saa diin morsa meee..." om och om och om igen :P


Och självklart: "Faläng Faläng Faläng Faläng" hihi


Nej, nu ska jag dammsuga!

Pusss 


Av Hanna - 2 april 2008 15:53

Om det var någon som trodde att jag skulle göra något vettigt när jag för en gångs skull har tid kan jag tala om att ni hade så fel så fel. Istället för att t.ex diska eller tvätta (som bara är två av de grejer jag faktiskt borde göra) har jag börjat göra en omgång lakrisalvodka, för det är ju faktiskt också väldigt nödvändigt... Hmm... Men det är ju gott och jag hade både vodka och lakrisal. Men fan vad ont man får i fingrarna av att bryta lakrisalen i småbitar! Ja det finns säkert mycket smidigare sätt, men inget jag kan använda mig av just nu och det funkar ju det här också, om inte annat lyckas man ju fördriva tid med något som egentligen är helt onödigt. Och det är ju alltid trevligt.

Av Hanna - 2 april 2008 14:21

Det kom en ängel. Det onda blev inte borttrollat men bättre för en stund i alla fall efter en underbar massage som var precis vad min stackars rygg behövde. Tack, det var guld!

Av Hanna - 1 april 2008 22:34

Fick sjukt ont i ryggen ikväll, vet inte vad som hände, den har bråkat lite med mig ett tag nu, inge roligt alls. Ett tag var jag tvungen att bara ligga ner, sen tvingade jag mig upp, men det gör fortfarande riktigt ont... Massage, ja tack.  Tur att det finns annat man kan glädja sig åt. Om inte annat kan jag i alla fall roa mig med att mina byxor sprack idag :P hah. Vet inte riktigt vad om hände, jag skulle sätta mig i bilen, det var rätt lågt och trångt och så "ritsch" och så var byxorna trasiga :P Först var det inte så farligt, men nästa gång jag satte mig blev det värre och när jag kom hem till Mångatan sprack de ännu mer, så nu är det ett ordentligt hål från sömmen på insidan av vänstra låret nästan hela vägen till den yttre sömmen precis under rumpan. Otroligt vackert :P haha. Det värsta är ju att det är mina favoritjeans, så nu kommer jag ju bli så illa tvungen att springa omkring med rumpan bar :P haha.


Nej nu ska jag nog koka lite te, krypa ner under täcket och kolla på vänner i väntan på att en ängel ska komma och trolla bort det onda i ryggen.


Pussel 

Av Hanna - 1 april 2008 17:03

Camilla fyllde 25 i fredags, så halva förra veckan ägnade vi åt att smida planer om en överraskningsfest på lördagen (ja det var det jag gjorde när jag borde ha pluggat). Eftersom hon bara fick veta att Sara och Pernilla skulle komma var jag tvungen att ljuga och säga att jag inte kunde, usch vad dåligt samvete jag hade! Men det var det nog värt i alla fall, det blev väldigt lyckat, Sara kidnappade Camilla och förde henne med ögonbindel genom stan till Tzatziki där vi stod och väntade allihop och bjöd henne på födelsedagsmiddag, sen gick vi hem till Sara och sjöng singstar och hade allmänt trevligt innan vi drog till Harrys.

Och i söndags var det tentafest med neonljus och grejer, det var riktigt mycket folk och askul :) Så kan det gärna få vara flera gånger :P


I  söndags fick jag besked från Birka Paradise att jag fått jobb ombord också! Så nu är jag jätteglad :) Ska bli kul att prova något nytt, dessutom börjar jag först 18 juni, jobbar vecka vecka och slutar 5 augusti, så jag kommer få vara rätt mycket ledig också, hur skönt som helst :)


Haha, Stoffe och Fluffy gick just ut på balkongen och vinkade till mig, sött värre :P


Nu ska jag försöka göra något vettigt...

Tjo! 

Ovido - Quiz & Flashcards