Alla inlägg under april 2007

Av Hanna - 29 april 2007 09:01

Jaa, nu sitter jag här igen, har väl ringt ungefär 3 personer på 2 timmar, så sjukt tråkigt... Och så ska man sitta här 4 timmar till, jippii... Suck...

Men ikväll får jag ju åka tillbaka till Falun i alla fall :) Ska shoppas en del dricka på båten ;) Fick lite beställningar också, så det är tur man har bil, hade vart tungt att släpa på på tåget :P Haha. Alltså det här har nog vart den tråkigaste helgen på evigheter, nog för att det har vart ganska skönt att vara hemma också, men jag har verkligen inte haft nånting att göra, först sitta på jobbet och glo, sen samma sak på stugan, igår var jag dessutom så sjukt partysugen, men nästan ingen är hemma den här helgen så jag fick snällt sitta på stugan med mamma, pappa, brorsan och ett glas vin. Men jag antar att jag behövde vila lite, så det är väl kanske lika bra så. Fick i och för sig inte sova så mycket varken i går eller i natt, mina äslade små katter tycker nämligen det är väldigt tråkigt när vi ligger och sover, så då kommer de och hoppar på mig när jag ligger och sover, biter mig i tårna, går upp och ner på mina ben, rullar ner för trappan och "sjunger" för mig, inte så lätt att sova då... Men de är ju så söta, så man kan ju inte bli arg :)


Åh, på lördag ska vi ha dansuppvisning på stadsteatern/folkets hus, jag börjar bli riktigt nervös, kommer säkert glömma bort helt hur danserna går, slå knut på mig själv och falla på arslet :P Skulle vara lagom pinsamt, haha. Får hålla tummarna att jag fixar det bara.


Usch, jag skulle bara vilja vara ledig hela sommaren, men man måste ju ha pengar också... Jag borde väl börja bestämma mig när jag kan börja jobba och hur länge, funderar på att börja midsommarveckan, så får jag vara lite ledig före i alla fall, men jag vill ju vara ledig midsommar helgen, får hoppas det går att ordna... Och så vill jag ju vara ledig innan skolan börjar också, om jag jobbar till första veckan i augusti får jag ju vara lite ledig sen, men då hinner jag ju inte jobba så länge, så då är frågan om man hinner tjäna ihop tillräckligt med pengar... Åh, varför ska jag ha så svårt att bestämma mig, med allt dessutom. Funderar på om jag skulle flytta till Borlänge, bo med de andra, men jag vet inte, vet inte om jag vill, om jag orkar, om det är smart, ja, jag vet helt enkelt ingenting, som vanligt. Och samma sak är det med att plugga utomlands ett halvår eller något,  vill jag, orkar jag, var... Suck, varför ska jag vara så hopplös :P


Har blivit helt förälskad i Bed of roses, den är ju så fin! Jag är lite sen, jag vet... När vi skulle ut förra lördagen lyssnade vi på en massa gamla låtar, lite mellanstadie-disco-feeling, typ Five och Aqua, så himla roligt! Funderar på att ordna en fest med typ mellanstadie-diso tema, skulle vara skitkul :) Med "tryckar-tävling", godis och hela köret, hihi :)


Gud vad jag snackar mycket skit, svårt att missa hur tråkigt jag har... Men det har faktiskt ringt 2 till sen jag började skriva i alla fall, haha. Ska nog just gå och äta lite lunch nu, eller ja, två mackor är allt jag har men. Kanske återkommer senare om jag inte hittar på något vettigt att göra :P Take care!


Ciaoo

Av Hanna - 28 april 2007 14:06

Ja jag vet, jag har inte skrivit på evigheter, jag har så mycket att göra, eller nej jag är nog helt enkelt för lat...


Just nu sitter jag på jobb hemma på Åland, riktigt segt, nästan ingen som ringer idag... Ska jobba imårn också, gäsp...  Men åker tillbaks till Falun med sista färjan, är fest på mångatan på valborg, det kan man ju inte missa :D 3-rätters middag och grejer, jag och Julia ska fixa efterrätten :) Ska bli riktigt kul :) Har haft en lugn vecka nu, så börjar bli dags igen, hihi. Före den här veckan har jag festat onsdag, fredag, lördag 3 veckor i rad :P Illa! Lika bra att jag fick en lugn vecka nu, hade jag vart kvar i Falun hade det väl blivit utgång garanterat i torsdags, och säkert någon annan dag också :P Men man måste ju passa på medan man orkar ;)


Jaa, har väl hänt en hel del sen jag skrev sist, men kan ju inte börja räkna upp allt det nu heller... Var på TUR-mässa i Göteborg 21-25 mars, det var verkligen jättekul, jobbigt också i och för sig, fick så sjukt ont i fötterna av att stå och svara på frågor hela dagarna (vi var där från 4 olika turismutbildningar och hjälpte till och hade en egen monter, vi hade gula tröjor på oss som det stod "Ask me!" på, så det var inte bara en som kom fram och frågade "vad ska jag fråga dig då?" :P ) men mest var det kul, träffade en massa underbara människor och både jag och Julia blev helt förälskade i Göteborg :) Förutom det har det väl varit som vanligt ungefär, en hel del fester och så, dammiddagen och herrmiddagen också, som båda var jättekul :) Och så har det blivit en del beachvolley på sistone också, när det har vart så varmt och skönt :) Och förra lördagen var jag och Robin till Sthlm och köpte en ny bil, eller ja, det var Robin som köpte, jag var bara med som sällskap, men den är jättefin, mörkblå Audi A4 :) Ja, det var vär en kort sammanfattning vad som hänt sen sist... :P


Nu vill jag att det ska vara imårn istället, då skulle det bara vara 3 timmar kvar tills jag satt på färjan... Eller nej, jag vill ha måndag! Shoppa lite, baka och sen festa :) Fast kunde inte riktigt hålla mig med shoppingen, jag "råkade" köpa ett par jeans igår, men de var så fina och inte så dyra, så jag kunde inte låta bli, har inte köpt jeans på så länge... ;) hihi... Hittade ett par sjukt söta skor också, men jag lyckades faktiskt hålla mig, men åh, vad jag vill ha dem... Tur att man tjänar lite pengar nu så man kan unna sig lite skor sen ;P


Nej, nu ska jag ta och läsa lite till marknadsföring, bara två veckor kvar till tentan... Men jag ska försöka bli bättre på att skriva igen, jag lovar ;)


Ciaoo

Ovido - Quiz & Flashcards