Alla inlägg under oktober 2007

Av Hanna - 30 oktober 2007 16:49

För tillfället åtminstone, nu kan jag bara hålla tummarna att jag blir godkänd... Men fy fan, det här var utan tvekan det värsta någonsin, jag har pluggat tills det värkte överallt och jag såg dubbelt och bara ville slägga mig ner och dö, eller spy åtminstone. Satt där 4 timmar och skrev, sen var jag mer död än levande... Men men, nu är det inte så mycket jag kan göra längre, bara hoppas att det går vägen.


Det var riktigt kul i lördags i alla fall :) Först satt vi hos Camilla och snackade skit (gissa vad so var kvällens samtalsämne; idol såklart) och drack, sen gick vi först till "Underbar" som det nya stället tydligen hette, fint namn, men jag, Sara, Camilla och Camillas kompis vände i dörren (sömnpiller-musik) och gick direkt till Harry´s istället, för där kan det ju aldrig bli fel, och riktigt kul var det :) Robin och de andra var också där, och så träffade jag på Joel och sjöng lite med honom :P haha. Det vart en rätt dyr kväll dock, väääldigt efterlängtade pengar som kommer på fredag kan jag säga.


Nu ska jag diska och färga håret :)


Pusss 

Av Hanna - 27 oktober 2007 16:31

Usch vad jag har varit dålig på att plugga de senaste dagarna... Ikväll ska jag dränka min ångest i vin :P haha, ska till Camilla på förfest vid 7 och sen ska vi till något nytt ställe som öppnar ikväll :) Ingen av oss har riktigt koll på vad det är för något, eller ja, Madde borde väl veta, hoppas jag :P Men hoppas det blir riktigt kul :) Annars får vi väl dra till Harry´s istället. Fast Robin har lagfest ikväll och ska dit, så jag vet inte om jag vågar gå dit, han började dricka redan 11 så jag vill inte veta hur den här kvällen kommer sluta för honom :P haha, men jag har sagt att jag inte tänker bära hem honom, det får han fixa själv :P


Nej, nu ska jag nog ta och fixa lite mat och sen börja göra mig i ordning för kvällen :) 


Pöss 

Av Hanna - 26 oktober 2007 22:44

Vart är världen på väg? Hur fan kunde Sam få stanna?! Hur är det möjligt att han inte ens hängde löst?! Jag fattar inte... Vad är det för stackars tondöva människor som röstar? Eller kanske man bara har bestämt sig för att tycka om någon och röstar ändå oavsett hur kasst personen sjunger... Det var ju en sån hemsk slakt av en så bra låt! Bläää, vet faktiskt inte om jag klarar av att fortsätta kolla på idol nu... Tur att det är halloweenfest nästa vecka så har jag i alla fall två veckor på mig att smälta detta... Kanske han åker ut om jag inte tittar... Man kan ju alltid hoppas.


Godnatt, sjuka värld.

Av Hanna - 26 oktober 2007 22:03

Okej, jag har inte gillat Sam förut heller, jag gillar inte hans röst, den käns inte äkta, jag menar inte fan låter han så där när han pratar heller! Dessutom ser han ut som en jättebäbis och ser alltid likadan ut, samma fula basker och samma konstiga ansiktsuttryck och kroppsspråk när han sjunger. Men förut har jag i alla fall kunnat leva med att han har gått vidare, men idag... Det var droppen! Om man förstör en så otroligt bra låt förtjänar man bara inte att gå vidare! Han förstörde seriöst min världsbild, Nothing else matters är en av de finase låtar jag vet, men han högg en kniv rakt i hjärtat på den för att sedan stampa på den och pissa på resterna av den. Jaa så hemskt tyckte jag faktiskt att det var. Så tyvärr Sam, nu har jag absolut noll förtroende kvar för dig, hejdå jättebäbis!


Annars tyckte jag det var en bra kväll, jag grät när Danie sjöng Imagine, och (som vanligt) blev jag lite orolig när jag hörde att Christoffer skulle sjunga It takes a fool to remain sane, men han gjorde ju självklart även den superbra  :) Och Marie, hon var faktiskt grym idag, jag skulle inte klaga om jag hade hennes röst...


Så, om det bara går som jag vill är det alltså jättebäbis-Sam som åker ut ikväll, och jag håller verkligen alla tummar jag har (jag vet att de bara är två, men Camilla hjälper till) för att det ska bli så! För säkerhets skull har jag faktiskt ringt och röstat på alla andra (ja, till och med Andreas och Mattias) för att öka chanserna lite :P Svårt att säga vilka som kommer hänga löst dock, men det spelar ingen roll, så länge Sam åker ut är jag lycklig! Annars vet jag inte ens om jag vill fortsätta titta... Måste nog ringa lite till för säkerhets skull ;)


Puss puss

Av Hanna - 25 oktober 2007 23:43

Usch, har lite ångest nu, idag har det gått väldigt trögt med pluggandet, har inte fått mycket gjort, vilket innebär att jag kommer få sitta hela helgen och hålla på... Kul... Lyckadesinte ta mig upp i tid till frågestunden heller, så jag hoppas hon inte gick igenom något viktigt.

På förmiddagen var jag ute och gick med Camilla, vi var ute i över en timme, jätteskönt verkligen, behövde få lite frisk luft och vara lite social... Skönt att inte bara sitta stilla precis hela tiden. Fast sen kom jag inte igång med pluggandet ändå på nästan en timme... Men men, får försöka ta igen det imårn.


Pappa ringde idag igen, hans väska var fullproppad med parfymer och sånt så han skulle inte få rum med allt, som tur var var det några jag redan hade och såna som inte lät så jätteintressanta som han kunde lämna där, han har ändå med sig en hel drös hem så, haha :P Och Terese, jag lovar, om det blir någon över ska du få den ;)  hihi.


Nu dags att sova, så jag orkar plugga som en galning imårn.


Natti natti 

Av Hanna - 24 oktober 2007 18:47

Igår satt jag också precis hela dagen och renskrev, idag har jag inte hunnit så mycket än, men ska snart sätta igång igen. Åkte till Borlänge imorse istället för att plugga med Terese, Julia och Stefan, kände att man kanske får ut lite mer av det, och det kändes faktiskt som att vissa grejer klarnade lite i alla fall, men är fortfarande lika orolig över hur det här ska gå... Nu har jag i alla fall vart och dansat så jag har fått röra lite på mig också, får så jävla ont i ryggen och nacken av att bara sitta och skriva...


Något lite roligare än allt plugg är i alla fall min pappa :P Han är i Cannes just nu på någon jättestor tax-free mässa, igår skickade han ett mms på sig själv med texten "liten pappa i stor stad" och idag fick jag ett vykort :) Dessutom ringde han idag och berättade lite om hur det är, bl.a att de får ca 3 rätters lunch och 6 rätters middag med svindyrt vin på fina restauranger varje dag :P Fast han tycker det är lite överdrivet, jag tycker det låter rätt häftigt :P Idag hade han kollat in en massa nya parfymer och så hade de frågat om han ville ha med sig något "jaa, jag har en 20-årig dotter där hemma" svarade han, och då fick han Escadas nya parfym som kommer ut först i maj "hon kommer garanterat vara först med den" moahaha :P Jag tycker om pappas jobb ;D hihi. Den var inte den enda han fick heller, en hel påse med olika nya parfymer skulle han ha med sig hem :D Najs! Tur att jag ska hem redan nästa helg ;P


Nej nu ska jag försöka plugga lite igen...


Ciaoo 

Av Hanna - 22 oktober 2007 22:58

Äntligen har prison break börjat igen! Som jag har längtat :) Men jag borde inte få se det ensam, jag blir så nervös :P Höll på att bli helt knäpp idag, vräkte i mig äpple-snacks och hällde i mig te :P Men nu längtar jag förstås redan till nästa måndag, haha :P Snacka om att vara beroende, nu kommer jag gå omkring och fundera på hur det ska gå ända tills säsongen är slut :P Men men, jag har faktiskt saknat det :) Kommer säkert drömma om det i natt också, haha.


Nu ska jag snart gå och lägga mig så jag orkar sitta och plugga hela dagen imorgon igen (och tänka lite på prison break däremellan, hihi).


Natti natti!

Av Hanna - 22 oktober 2007 19:20

Pust, har suttit och renskrivit föreläsningsanteckningar sen kl 10 imorse, med paus endast när jag var och handlade och när jag lagade mat och åt... Och nu är jag klar med föreläsning 5 (bara 7 kvar... fy fan), det har alltså tagit en hel jävla dag nästan att skriva en enda föreläsning! Men så är det när man vill att det ska bli fint, alla jävla fugurer med utbuds- och efterfrågekurvor tar så förbannat länge att rita... Men nu får det bli en lite längre paus, sen ska jag köra igång med nästa, annars kommer jag ju aldrig bli klar, tentan är ju nästa tisdag... Ja jag vet, jag är ute i god tid som vanligt, smart som jag är... I den här takten kommer jag ju inte hinna med något annat än renskrivning... Blääää, jag är riktigt orolig för tentan faktiskt, känns som att det är rätt så stor risk att det här blir den första jag kuggar i... I och för sig har många sagt att det här är den svåraste, så då känns det ju inte konstigt om det inte går bra, men jag skulle såå inte orka med omtenta... Får hålla tummarna att jag fixar det, en poäng över godkänt och jag är överlycklig :P Hata mikroekonomi... Nej nu ska jag hitta på något kul en stund innan jag måste börja igen.


Pösss

Ovido - Quiz & Flashcards