Alla inlägg under juli 2007

Av Hanna - 31 juli 2007 15:45

Sjukt tråkigt väder idag, regnar och blåser och är allmänt grått och mörkt och trist, känns precis som om det vore september, nästan oktober, fast lite varmare är det förstås... Men det gör inte så himla mycket när jag ändå sitter instängd på jobbet, och lite mysigt är det ju, om det inte var för det att det är mitt i sommaren. Var har sommaren hållit hus i år? Inte här i alla fall...

Ikväll ska jag träffa Elin :) Har inte träffat henne ordentligt på ett bra tag nu igen, så det ska bli kul, får väl sitta och mysa över en fet kopp te eller något annat värmande i ruskvädret och snacka skit :) Sen tyckte Robin att jag skulle komma dit och kolla på film, låter mysigt, men känns lite underligt, senast igår sade han att han tyckte att vi inte skulle festa tillsammans för vi bara bråkar då (??), så får väl se hur länge det tar ikväll innan jag måste sätta mig i bilen och åka hem för att vi inte ska ta livet av varandra... Nej nu ska jag inte vara så pessimistisk, men det är inte så lätt... Tur att jag får träffa Elin före så jag får prata av mig lite... Nej nu ska jag försöka hitta på något vettigt att underhålla mig med de 2 sista timmarna...

Ciaoo

Av Hanna - 30 juli 2007 17:26

Kom hem från Gbg i natt, har vart skitroligt, men nu är jag så jävla slut, har festat 9 dar i rad... Det kan bara inte vara hälsosamt. Har inte festat hårt alla dagar, men ändå... Natten till torsdagen sov jag 2½ h, steg upp kl 5, åkte båt 2½ h, buss 1 h och tåg 5 h, när vi väl kom fram kom Erik och Krull-Stefan och hämtade oss och så åkte vi till Erik och grillade och snackade skit och så kom två av Eriks polare dit och så spelade vi spel och sjöng :) Jag var vaken 23 timmar i streck, sen var jag rätt död och sov som en liten gris på Eriks soffa.


På fredagen åkte vi in till stan (Erik bor ute i Särö), först fikade vi lite och sen kom gammel-Stefan och Ulrica, sen skildes vi åt, killarna ville nämligen hellre sitta och dricka öl än shoppa :P Hittade en hel del faktiskt, ett par jeans, plånbok (min gamla har gått sönder), ringar och självklart några toppar. Hade förstås gärna köpt mycket mer, några väskor, något par skor, lite klänningar, ännu fler toppar... Gud vad jag är hopplös :P Men min ekonomi tillät inte riktigt det. När vi var någorlunda nöjda med shoppingen åkte vi hem till Stefan, då hade Christos kommit också, (jag körde! aldrig kört i Gbg förut, men pojkarna hade ju druckit så..),duschade och sådär och förfestade lite. Sen åkte vi in till stan till Excet, det var egentligen 25 års åldersgräns, men de gjorde ett undantag :P Men vi kände oss väldigt unga, ja inte gammel-Stefan förstås, men vi andra småbarn, dessutom gick vi ut rätt tidigt, så vi tröttnade redan efter 12, så då åkte jag, Ulle och krull hem till Stefan och kollade på tv istället :P


På lördagen åkte vi ut till Marstrand (inte Julia och Erik, de stannade i Särö), via Göteborgs kexfabrik förstås :P Det var jättehärligt, riktigt fint väder (inne i Gbg regnade det), det blåste rätt mycket i och för sig, men det var ändå underbart, låg och solade och var och badade (jätteskönt tyckte jag!) och gick runt och tittade. Jag åt en underbart god wrap med vad de kallade hemgjord skagenröra gjord på färska räkor, mums, orkade dock inte med hela så fick ge resterna åt vår gris (krull-Stefan) :P Sen åkte vi hem till Stefan igen, bastade och drack öl. Efter det åkte vi ut till Askim där Eriks någon polare hade förfest (inget litet hus kan jag säga), men vi kom dit så sent så vi var väl där kanske en timme bara, sen åkte vi in till stan igen (Julia och Erik åkte hem istället), där vi träffade Fredrik och gick till Sticky Fingers, var riktigt kul :)


Jaa, och igår åkte vi hem igen, tåg 5 h, buss 1 h, båt 2½ h... Är inte så himla pigg idag kan jag ju säga, men jag behöver inte jobba 13 dar i rad i alla fall som jag trodde, får vara ledig på lördag och söndag :D Och nu får jag gå hem :)


Ciaoo

Av Hanna - 25 juli 2007 15:52

Och den här gången kommer jag garanterat ta med mig minst halva garderoben för säkerhets skull. Men det är ändå inte det största problemet, det är hur fan jag ska hinna packa. Slutar 7, är hemma halv 8, Neverstore börjar spela 8 och jag skulle vilja se dem, och Andreas Johnsson börjar spela 10, och däremellan någonstans måste jag hinna duscha och packa... Hur fan det ska gå till, det har jag ingen aning om... Skulle i och för sig kunna duscha när jag kommer hem, gå ner på stan och se Neverstore, gå hem och packa och sen ner på stan igen och se Andreas Johnsson... Hmm... Men det känns ju lite jobbigt... Måste nog fundera lite till på hur jag ska få det att gå ihop. Kanske kan smita lite tidigare från jobbet... Nåja, det löser sig väl. Men jag har lite ångest över att jag har vart i stan varje kväll sen i fredags och bara träffat mamma, pappa och brorsan fram och tillbaks, och jag känner att det var för länge sen jag var och hälsade på mormor och morfar också... Men jag får väl ta det när jag kommer tillbaks från Gbg, då har jag kanske nånting spännande att prata om också :) Men fan vad sliten jag kommer vara, har redan festat 4 dar i rad, och så lär det ju fortsätta tills jag kommer hem på söndag, sen ska jag jobba 13 dar i streck... Fan vad illa :P Men sen blir det resa! :D Inte helt bestämt vart än, men det lutar lite åt Grekland, kul ska det bli i alla fall, och förhoppningsvis en massa sol :D

Nu ska jag fixa faxlistor... Kul...

Smell ya later

Av Hanna - 25 juli 2007 00:54

Varför kan jag bara inte gå och lägga mig i tid? Kom just hem, först Rockoff och sen Indigo, och jag ska vara på jobb kl 12 imårn... Ska påpekas att klockan är en timme mer här, dvs snart 2, och jag måste köra för att komma på jobb (senast en halvtimme före jag börjar), och jag är inte helt nykter nu, bara några cider i och för sig, men ändå... Ojoj, när ska man lära sig... :P

Nej nu måste jag nog gå och sova om jag alls ska överleva imårn :P

Natti natti 

Av Hanna - 24 juli 2007 14:16

Dagens händelse: Johan krockar firmabilen i försöket att rädda några äpplen.

När jag var på väg till jobbet såg jag att frimabilen stod vid vägkanten med en bärgningsbil framför, jag blev riktigt orolig och undrade vad fan som hade hänt. När jag kom fram sade Johan "jag lyckades med en liten grej", då hade han lånat firmabilen för att åka och köpa hit frukt, på vägen tillbaka när han kom i rondellen började äpplena rulla så han försökte rädda dem, då kände han att bilen började gå neråt och pang så hade han krockat med en lyktstolpe och en syrénbuske :P Hahaha, jag trodde jag skulle garva ihjäl mig. Han klarade sig alltså, annars hade det förstås inte vart kul, men nu var det riktigt roligt, den var dessutom riktigt ordentligt kvaddad :P 3 poliser hade kommit och snackat med honom också och tvingade honom att blåsa :P  Ojoj, skönt att det är någon annan som lyckas ibland också, ni vet, skadeglädjen är den enda sanna glädjen :P Hihi

Av Hanna - 23 juli 2007 23:26

Kom just hem från rockoff och The Ark, jag tycker annars inte så värst mycket om dem, men jag måste ju erkänna att de är rätt bra live, var skitmycket folk och riktigt bra stämning fastän det regnade. Nu är jag trött men har ingen större lust att gå och sova, men jag har väl inget val, har inget annat att göra och ska vara på jobb kl 9 imårn så... Får väl ta igen det imårn och på onsdag, mina sista rockoffdagar, och så förstås hela helgen i Gbg :P Kommer inte vara så jävla pigg på att joba på måndag :P men men :P

Nej nu ska jag väl gå och lägga mig, så jag inte är så trött att jag börjar gråta imårn när klockan ringer :P 

Natti natti 

Av Hanna - 23 juli 2007 11:02

Igår var det äntligen dags för Timbuktu, och det var skitbra! Grymt bra drag, han är så sjukt bra live. Oj, det vart väldigt många "bra" där :P Men det var bra :P Men det kändes så kort, tog slut alldeles för fort. Efter han spelat klart blev vi kvar på festivalområdet och drack en cider och jag och Jenny delade på en bakad potatis med räkröra (maaaat!) och sedan gick vi en sväng till indigo, men vi orkade inte stanna så länge, gick hem redan lite efter 12, men det var nog lika bra så, behövde verkligen sova.

Ikväll spelar The Ark, de måste man väl nästan se, deras shower lär ju vara så bra, men jag missade dem sist de var här, så får väl passa på att gå nu då när jag ändå har festivalpass, måste ju utnyttja det så mycket som möjligt nu innan jag åker till Gbg (torsdag!!!) :)

Nu lite lunch.

Ciaoo

Av Hanna - 22 juli 2007 11:30

Igår var det igen förfest med singstar hos Karlis, det var riktigt roligt, framförallt eftersom jag vann alla gånger utom 2 :P Hihi. Sen åkte vi till Rockoff lagom tills Hanna Pakarinen skulle börja, var rätt bra, knappast det bästa någonsin, men helt okej. Sen gick vi till Indigo, var så jävla smockat med folk, var nog det värsta jag sett, men kul var det, dansade en hel del :) Sen gick vi och köpte korv med bröd och sen gick vi till Karlis igen för mera singstar. Halv 6 kom jag hem i natt :P Inte så jättepigg på att sitta på jobb nu direkt, finns annat jag så mycket hellre skulle göra, typ lägga mig ner och dö, det skulle vara rätt skönt. Fast jag får i och för sig bra betalt för att sitta här och inte vara död, så kanske det lönar sig i alla fall, och det är ändå "bara" 6 timmar kvar nu... Nu tänker jag gå och se om de har fetaost här i hamnbutiken, är så sjukt sugen på det :P

Ciaoo

Ovido - Quiz & Flashcards