Alla inlägg under februari 2008

Av Hanna - 13 februari 2008 14:57

Okej, det blir kanske inte fullt så roligt så här, men jag höll verkligen på att skratta ihjäl mig, så här kan en normal diskussion mellan mig och Kenny Starfucker se ut:

Det började med att han pratade nånting om Noaks ark, dvärgchimpanser som har sex för att lugna ner sig och nånting med en giraff och en...:

- Alifant?!?! hahaha

- Neej, Elefant, med E, som i tElefon, fast utan T!

Förlåt, men jag tyckte det var sjukt roligt, de flesta hade väl valt ett ord som börjar på E, men inte Kenny inte :P

En annan favorit:

- Det bästa med utedass är att man slipper vatten som sprättar upp i röven på en

Vad jag kan minnas pratades det inte ens om utedass före det, haha :P Den killen vet hur man får folk att skratta säger jag bara! xD

Av Hanna - 12 februari 2008 16:12

Vad hände? Börjar fnissa hysteriskt som små fjortisar, vad ar det som är så häftigt med lite lockar och en svart t-shirt? Vi skyller på solen, det börjar bli vår :P haha, pinsamt värre skulle jag vilja påstå. Läs Camillas blogg, första delen "Oh behave!", där har ni förklaringen :P Haha. Men jag lovar, Camilla och Tessan, he´s all yours, jag nöjer mig med att titta, ni får slåss om honom ;P


Idag är det städa, packa, städa och packa som gäller + tvättstuga, imårn är det besiktning av lägenheten så det är en del som behöver göras :P

Nu mat! Är hungrig som en varg


Tjoho

Av Hanna - 11 februari 2008 20:54

Hah, läste just blogginlägget jag skrev för exakt ett år sedan, det var rätt kul, precis tvärtemot nu, då hade jag inte gjort något på hela helgen och det enda som skulle hända i veckan var Melody Club på kåren i Falun på alla hjärtans dag. Som sagt, lite skillnad mot nu då jag nästan glömmer bort att andas emellanåt för att jag har så mycket att tänka på :P Ännu roligare var att jag hade skrivit att jag hade vart i Borlänge på torsdagen och bastat och gjort snöänglar, och vad gjorde vi i torsdags? Jo vi bastade och tänkte göra snöänglar, men det var lite för långt till närmsta snöhög och den såg jävligt stenig ut så vi sket i det, men ändå, lite komiskt :)


Idag var jag och fikade med Camilla och sen var vi och solade, mycket trevligt ;) Sen var det första herrmiddagsmötet, kommer nog bli riktigt kul i år också :) Mindre kul är att jag och Julia missar dammiddagen, för då är vi på TURmässan! Morrr... Jag är jättearg, är man med och ordnar herrmiddagen vill man väl för helvete inte missa dammiddagen!! Flytta den till lördagen samma vecka som herrmiddagen TACK!! Annars får jag väl sno en av bilarna och köra upp till Borlänge igen på torsdagen och tillbaka ner till Göteborg på fredagen och låta de andra sköta mässan själva... Fan, hade man bara inte ställt till det så att man är ansvarig för hela skiten hade det ju funkat... Men men... Gwää.


Nu ska jag snart till Camilla och få lite kartonger så jag kan fortsätta packandet, jag vet inte om det är jag som är blind men jag hittade inga när jag skulle köpa idag, får väl göra ett nytt försök imårn. Känns som mitt liv just nu kan beskrivas väldigt bra med 3 ord: städning, packning, stress. Oj, det lät verkligen inte kul :P Men så farligt är det inte. Och på fredag åker jag ju till Lanzarooote! :D Gud vad skönt det ska bli, jag behöver verkligen det nu känner jag. Bokade tåg igår också :)


Nej nu ska jag koka lite te innan jag ska till Camilla!


Tjoo

Av Hanna - 10 februari 2008 18:54

Jag hart vart riktigt duktig den här helgen, städat och packat ner sånt jag inte behöver innan flytten, ja, så mycket jag kunde packa ner dvs, sen tog lådorna och väskorna slut så imårn måste jag köpa fler lådor. Men det känns jättebra att jag verkligen fått något gjort och varit riktigt effektiv för en gångs skull :) Har insett att det kommer bli sjukt stressigt veckan efter Lanzarote (=veckan före flytten), kommer vara i Göteborg tisdag och onsdag och på torsdagen har jag både föreläsning och avslutningsmiddag med gamla B.E.S.T styrelsen (även om alla i och för sig faktiskt är kvar i den nya också men) och på fredagen ska lägeheten vara tom... Puh, blir fullt upp! Kommer nog bli tvungen att offra lite föreläsningar... Kan ju inte offra middagen heller :P Men nu har jag fixat bil med dragkrok i alla fall :) Men måste försöka flytta lite grejer, eller det mesta jag kan egentligen, redan denna vecka, annars kommer jag ju aldrig hinna.


Nej nu ska jag försöka få tag i pappa så vi kan boka tåg åt mig till Arlanda :)


Tjo!

Av Hanna - 6 februari 2008 19:20

Japp, igår packade jag första flyttlådan, alla böcker, filmer, CD-skivor och tavlor, så nu är jag igång :) Men fan alltså, det kommer ta tid, det är inte bara lite grejer som ska plockas ihop... Och så är det ju så svårt att veta vad man klarar sig utan de här 3 veckorna, hade det inte vart för Lanzarote om en vecka kunde jag ju lätt packat ner alla sommarkläder i alla fall, men nu går ju inte det... Nåja, tänkte städa och greja hela helgen så, skulle vara bra om jag hann föra lite grejer till Julias förråd innan jag åker. Någon som har en bil med dragkrok förresten? Vette fan hur jag ska få med mig min älskade hylla och soffa utan släpvagn. Men men, det ska väl lösa sig hoppas jag :)


Imårn är det fullt upp hela dagen, först föreläsning 9-12 (jag lyssnade faktiskt på externredovisningen idag och fattade! Ursula-the freshmaker, haha :P) sen B.E.S.T möte 4 och årsmöte 5, sen blir det bastu och grejer innan kårkvällen (bad taste tema!), najs :)


Nu ska jag leta fram fula kläder tills imårn och försöka vara lite effektiv idag också.


Ciaoo

Av Hanna - 4 februari 2008 21:51

Äntligen äntligen äntligen, idag ringde de från Tunabyggen och sade att jag hade fått lägenheten högst upp på 4an på Mångatan! :D Så nu, äntligen, är det problemet löst :) Är inte säker på om jag känner någon just på den våningen, men det är inte hela världen, känner ju folk på de andra våningarna i huset och jag kommer ha mitt fönster mitt emot Stefans, så jag kan ju stå och vinka åt honom :P Dessutom är det ett hörnrum, vet inte varför jag känner att jag helst vill ha ett sånt, men de känns större på något sätt :) Så imårn ska jag och skriva hyresavtal och sen är det klart :) Otroligt skönt, nu slipper jag vara nervös för det :)


Har för övrigt haft en riktigt bra helg, i lördags hade Terese födelsedagskalas och sen blev det utgång, kanske hällde i sig lite väl mycket, men kul var det :) På söndagen åkte vi iväg ett gäng till Romme för att åka skidor i overall! Folk tittade lite konstigt på oss, haha :P Var riktigt kul, fast overallerna kanske inte är så jättepraktiska att åka i, det vart rätt kallt. Men roligt var det ändå, vi sjöng Portos visa i backen också :P haha


Nu blir det lite Morden i Midsomer


Tjo!

Ovido - Quiz & Flashcards