Alla inlägg under maj 2007

Av Hanna - 27 maj 2007 15:57

Yes, igår var det P.P.P (party-picnic-pub) i Borlänge, var sjukt roligt! Steg upp redan kvart i 8 för att hinna till vår lilla champagnefrukost på mångatan kl 10 :) Det var riktigt mysigt, sitta och dricka champagne och äta jordgubbar med en massa trevliga människor så där på lördagsmorgonen :) Sen efter 2-3 timmar gick vi iväg, redan lite smålulliga, till "parken" nedanför kåren, där var det beachvolley, pool och allt möjligt, skitkul :D Vi varierade att dränka varann i poolen och skrapa upp halva kroppen på den livsfarliga superhala glidbanan med att bli totalt ingeggade i sand på volleyplanen, självklart med en del dricka däremellan också :P Efter all sand och såpa behövdes det verkligen en dusch, så vi gick tillbaka till mångatan, dushade (och jag insåg att jag hade glömt min väska i Stefans låsta lägenhet, så jag blev tvungen att låna kläder av krull-Stefan, skitsnygg blev jag, haha), köpte pizza och gick tillbaks till kåren och käkade :) Sen gick vi hem och skulle vila en stund, det gick inte så jävla bra, först kom Stefan, Elina och Jessica in, Stefan och Elina slängde sig ovanpå oss i sängen och tyckte det var jättemysigt, jag var så trött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna, när de hade gått trodde jag jag skulle få sova en stund i alla fall, men icke, då kom Christopher in och skulle prata, när han hade gått tänkte jag "okej, nu, äntligen", men nej, efter en stund kommer Christopher tillbaks och Erik och Julia också, och då var det kört, Erik och krull-Stefan lyckades till och med hoppa sönder sängen, haha :P Efter ett tag lyckades jag orka byta om och vi släpade oss iväg till 4an, där utanför stod de jävla jaxungarna och kastade sten eller något upp på balkongen där förfesten var, Erik blev tokig och började springa efter dem och kasta mjölk på dem! haha. När vi kom in tog han brandslangen istället och sprutade ner dem med den :P Först var det rätt slött på förfesten, men sen satt sig hela "vårt gäng" runt ett bord på balkongen och sjöng alla låtar vi kunde komma på för full hals, riktigt kul, hur bra det lät är en helt annan sak :P Och sen bar det av till kåren, rätt kul där också, inte roligaste gången någonsin kanske, lite halvslött emellanåt, men helt klart godkänt :)


Idag är däremot en seg dag, inte så konstigt kanske, när man har festat från 10 på morgonen till 2 på natten :P Så idag har det bara vart lugnt, satt på balkongen och solade en stund och nu ska jag väl snart börja laga mat... Men längtar redan till P.P.P nästa år, haha, hoppas det blir minst lika kul då :)


Take care

Ciaooo

Av Hanna - 17 maj 2007 17:23

Igår var det beslutsångest igen, men den här gången var det inte över vad jag skulle ha på mig, utan om vi skulle gå ut i Borlänge eller Falun :P Först hade vi tänkt Falun, vi är ju alltid i Borlänge, men sen verkade det som att det skulle bli Borlänge i alla fall, tills Mani ringde mig och var helt förstörd, han och Fredrik ville ju så hemskt gärna gå ut i Falun för en gångs skull, så då fick vi dela upp oss lite, alla orkade inte ta sig hit, så det blev bara jag, Mani, Fredrik och Stefan, men kul hade vi! Först var vi här hemma hos mig, snackade skit och rökte vattenpipa (äkta från Egypten) och sen gick vi till Etage, var riktigt kul och en massa folk, träffade Ted också, en till ålänning som bor här :) Det var sjukt trångt på dansgolvet men vi lyckades dansa oss svettiga ändå :P Och Mani blev förföljd av en gubbe ("sugardaddy" som Fredrik kallade honom) som vägrade lämna honom ifred, så till slut fick Fredrik helt enkelt hångla upp Mani och vara allmänt otrevlig mot gubben för att bli av med honom :P haha! Ojoj, det var en intressant kväll :P Sen var vi till donken på vägen hem, usch jag hatar donken, det är ju så äckligt, blä. Och sen gick vi hem och kollade på Lejonkungen, den är ju så himla bra :) Haha, Fredrik sade en så jävla bra grej i början av filmen "Eller hur att antiloperna skulle hurra om det kom ett till lejon liksom" hahaha. Jaa, sen när filmen var slut hade klockan hunnit bli halv 6 igen :P Shit vad illa, andra onsdagen i rad :P Tur att man är ledig tills på måndag... Imorse när vi satt och åt frukost (kl 1 typ :P) var det Stefans tur att säga nånting som också hamnade på min lista över bästa kommentarerna som jag håller på och samlar ihop till, både Fredrik och Mani somnade efter typ halva filmen igår så Fredrik frågade om vi hade sett klart hela filmen och Stefan svarade "aa, så jävla bra, han blev kung den här gången också" hahahaha, jag trodde jag skulle garva ihjäl mig! :P


Perfekt bakisväder idag också, inte för att jag är bakis, men trött som fan är jag, mulet och regnar lite, så himla skönt att bara sitta inne hela dagen... Fast jag måste diska också... Men i förrgår var jag skitduktig och städade massor, undrar om det har vart så här städat sen vi flyttade hit :P Fast nu är det förstås inte riktigt lika rent längre efter igår, men så farligt är det inte... Men jag orkar nog inte göra så mycket åt det idag, bara plocka undan alla flaskor och burkar. Sen ska jag sitta och titta på "Vänner" hela kvällen :) Och packa, för imårn bär det av till Karlstad :D kl 07.40 på morgonen... Men det ska bli riktigt kul :) Får hoppas det är som de försökt lura i mig bara att "solen skiner alltid i Karlstad" :P Annars blir jag besviken ;) haha.


Nej nu ska jag gå och äta någon sorts middag...

Ha det gött!

Ciao



Av Hanna - 13 maj 2007 20:48

Äntligen är tentan över, så himla skönt, kändes som att det gick ganska bra också, så nu kan man förhoppningsvis lämna det bakom sig och koncentrera sig på resten istället...


Efter tentan åkte jag direkt till Borlänge, där det var första hjälpen kurs för oss som ska vara Maasar i höst och vi fick också våra overaller :) Sen hade vi sittning med grillning, kladdkaka och lite improviserade spex, riktigt kul :) Sen var det ju melodifestivalen, visades på storbildsskärm på kåren, gick väl inte riktigt som jag hade tänkt men... Det gör det väl aldrig :P Efter det gick vi ut, var rätt kul och ganska mycket folk, eller ja, inte på Flamingo dit vi gick först, men sen gick vi till S2 istället, där var det bättre, men sämre musik.


Något som verkligen inte gick som jag hade tänkt var hockey VM finalen, det började inte så bra, men sen kunde de ha fixat förlängning i alla fall, var ju såå nära att de skulle sätta det tredje målet, men istället får Canada en kontring och gör mål, och så var det kört... Skit också. Men silver i alla fall, man får väl vara nöjd med det... Matchens lirare enligt mig: Tuomo Ruutu (om vi räknar bort den där jävligt onödiga utvisningen som ledde till baklängesmål). Min matchtaktik: låt Jarko Ruutu krossa Rick Nash så tidigt som möjligt, då är Canada av med sin allra bästa spelare, Ruutu får matchstraff, men det överlever vi, Canada blir irriterade och vi kan vinna :) Låter väl bra? Nästa gång Ruutu, nästa gång...


En liten rapport från kåren i onsdags också; var riktigt kul och de som spelade var duktiga (även om Stefan var jättearg för att hans andra band aldrig fick spela.. :P), tyvärr stänge de redan 1, hade hoppats på 2, men vi kompenserade med efterfest hos Fredrik till halv 6 :P Haha, sen upp kl 9 nästa morgon, pigg och glad, eller inte riktigt kanske men... :P  Ångest... :P Men riktigt lyckad kväll i alla fall :)


Nu Wallander, hoppas det inte är lika deprimerande som förra veckan bara..

Ha det bra!

Ciaoo 

Av Hanna - 9 maj 2007 18:12

Ska strax åka till Borlänge, Stefan och Erik ska spela på kåren ikväll så då måste vi ju dit och leka fan-club :P haha. Jag har varit så duktig och pluggat en massa marknadsföring igår och idag, så jag tycker att jag förtjänar lite kul :) Nej nu ska jag gå iväg, bussen går inte förrän om en kvart, men Robin skulle tydligen till Tobbe, så jag går med dit och tar bussen därifrån istället...

Chaoo 

Av Hanna - 7 maj 2007 22:53

Japp, I knew it, tog inte ens "några dagar", det behövdes bara en för att tentaångesten skulle komma krypande, så jag kan bara gissa hur illa det kommer vara på fredag... Men jag har faktiskt tänkt idag också, men jag blir bara så deprimerad igen om jag börjar skriva om det. Tack Danne för att du alltid får mig på bättre humör när jag är nere :) Och jag är otroligt stolt över att jag fick dig att också skaffa blogg, utan att ens tjata, haha ;)


Nej nu ska jag gå och sova, marknadsföring imorgon kl 9 och sen plugga gärnet hela dagen, eller försöka i alla fall.

Natti natti

Besos 

Av Hanna - 6 maj 2007 23:21

Igår hade vi vår dansuppvisning, det var lite nervöst första gången, men gick ändå bra, andra gången var det bara jorligt och gick skitbra :) Känns nästan tomt att det är över, det är så himla kul att vara med på sånt där. Har bestämt mig för att jag ska börja dansa StreetFunk också i höst, det ser så kul ut, och jag har provat några gånger också, och tyckt att det var skitkul :)


Sen nånting inte lika roligt, såg Wallander - Mörkret ikväll när den kom på fyran, och jag blev så jävla deprimerad, det är så sjukt, jag kan bara inte fatta att det verkligen finns sånt där, det existerar liksom inte i min värld. Filmen handlar alltså om lärare och skolpsykologer som utnyttjar 14-åriga tjejer som mår dåligt, får dem nerdrogade och säljer dem till andra äckel. Det är bara så jävla sjukt. Och så är man ju så förbannat naiv så man inte fattar hur mycket sånt skit det finns. Usch vad tungt... Sitter här nu och lyssnar på deppmusik och lipar, det värsta är ju att man inte kan göra något, man kan inte utrota alla idioter hur gärna man än vill... Så istället tänker man bara på sina egna "stoora" problem, typ tentaångest, vad man ska ha på sig för kläder (ja, jag är expert på det området), hur länge man ska jobba i sommar... Vilka problem man har alltså. Och självklart kommer jag snart vara tillbaka där igen, när jag har glömt filmen och är på sånt där löjligt bra vår-humör igen, då sitter jag här igen sen och funderar på vilken jävla klänning jag ska ta, och om bara några dagar kommer tentaångesten komma krypande, I know. Men jag antar att det är bättre att man tänker till någon gång i alla fall, än att man hela tiden sitter fast i sina egna "problem"... Men självklart är de jobbiga också, okej kanske inte klädvalet, och det är klart det känns tungt ibland, och hur löjliga problemen än kan låta kan det vara skitjobbigt för just mig. Men just idag känner jag att de flesta av mina problem är så små att de knappt borde få kallas problem...


 Men nu ska jag gå och lägga mig, i min varma stora säng (sån som många inte ens har...) ha lite ångest över det här jag skrivit om och fundera över varför just jag har klarat mig undan allt sånt (okej, inte idioten som slog mig, men det är över, så jag slapp lindrigt undan), och sen när jag vaknar imorgon, fortfarande i min varma säng, kommer det här inte alls vara lika starkt längre, kommer väl ha det i bakhuvudet någonstans några dagar, sen är jag inne på samma gamla spår som vanligt igen. Men nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall. Godnatt och sov gott.

 Take care

Av Hanna - 2 maj 2007 22:54

Börjar med den andra delen, jobb, har i ca ett år nu tänkt att det skulle vara roligt att jobba på turistavdelningen (boka stugor, hotell, paketresor osv.) i stället för bilbokningen, men har inte orkat/vågat fråga, och så i måndags fick jag mail från Tina (chefen) om jag ville jobba på turist i sommar! Så nu är jag jätteglad! Ska bli skitroligt, kände ju att jag behövde lite omväxling också, så det är ju perfekt :)


Och så förstås valborg då, vart riktigt lyckat och jag hade jättekul :) Först var jag med Robin, Niklas och Micke på kupolen en sväng, men de tröttnade ganska fort, men sen kom Julia och Jossa dit istället, så jag fick shoppa lite i alla fall :) Julia hade by the way precis gjort en sjukt snygg tatuering, jag vill också ha! Sen gick vi hem till Julia ochgjorde oss i ordning och så där, sen upp till 3:e våningen och duka långbord och fixa maten och så där, välkomstbål, tacos till huvudrätt och kladdkaka och äppelpaj till efterrätt, jättegott :) Vet inte exakt hur många vi var, men runt 20 tror jag. Sen hade Erik, "rock-star"-Stefan och Christoffer ordnat en lek, Stefan och Erik började spela en låt och det lag som förstkunde sjunga med fick poäng, Christoffer var domare :) Det blev dock ganska ilsket när folk inte kunde komma överens om vem som var först, och många i lagen gick ut och rökte istället för att hjälpa till :P Men kul var det ändå :) Sen gick vi ut, var riktigt kul och mycket folk :) Med andra ord en riktigt lyckad kväll :D Har nog tyvärr ingen riktigt bra bild jag kan lägga upp, ska se om jag får nån av Julia sen som kan funka :)


Jag fick mitt svenska körkort i måndags också :) Så nu slipper alla stackars ordningsvakter se så förvirrade ut när jag drar fram mitt åländska och måste förklara att personnummret står "bak-och-fram" så de får låtsas att de fattar fast de fortfarande inte förstår nånting :P


Nej, nu ska nog jag börja gå och lägga mig, är helt slut. Sweet dreams.

Ciaoo 

Ovido - Quiz & Flashcards