Alla inlägg under december 2008

Av Hanna - 21 december 2008 20:18

Älskade kissen Pinglan ville så gärna "hjälpa" mig att slå in julklappar, så hon hoppade upp i min famn och bet i snörena, jättesött, men då fick mamma för sig att det skulle vara smart att borsta pälsen på Pinglan medan hon satt där i min famn... Jag är inte så värst allergisk annars, jag kan inte borra ner ansiktet i pälsen på dem, men annars är det inga större problem, men när det flyger omkring en massa katthår rätt under näsan på mig så är det inte så lätt... Jag började nysa som en galning, näsan kliade så jag trodde jag skulle bli knäpp, och ögonen och halsen kliade också, ingen höjdare alls kan jag säga. Men nu är det bättre, har gått och gömt mig i min kattfria zon en stund så nu börjar det lätta. Kanske vågar gå upp igen om en stund och prova chokladkolan :)


Annars då? Jaa, har sån fruktansvärd träningsvärk i vaderna så jag knappt kan röra mig, det räcker att jag har suttit stilla i 10 minuter så kan jag inte sätta benen raka, måste värma upp som fan för att alls kunna gå nästan normalt, jag har jätteproblem att gå ner för trappor och jag kan verkligen inte stå på tå, hur jag än försöker. Det ser nog ganska lustigt ut tror jag :P

Kastade lite efter öring idag också, vi fick inget, men det var kul ändå, jättefint väder och så så det var riktigt nice :)


Nu ska jag se om jag överlever en tur upp till övre våningen så jag får vara med och tända fjärde ljuset och äta lite chokladkola och så :) wish me luck

Av Hanna - 18 december 2008 22:32

Jag lurade med mig Christofer en sväng på lågstadiejulfest ikväll :P Min älskade småkusin/syssling/tremänning (vad ni nu vill kalla det) Alicia var lucia och det ville jag ju så klart se :) Hon var jättefin! Fast hon såg lite skräckslagen ut, men det var kul ändå :) precis som förra året satt vi och störde oss på uttalet, de stackars små barnen som sjunger (som i engelskt uttal av shopping) om kärnor (undrar om det är äppelkärnor på himlen i deras värld?)... Det är ju fruktansvärt. Och det är de som hörs. Mina barn kommer i alla fall aldrig prata eller sjunga så. Så det så.

Av Hanna - 16 december 2008 12:48

Äntligen jullov! Såå himla skönt :) Har packat allt utom datorn nu, så nu ska jag ta lite kaffe och pepparkakor innan jag dammsuger och går till tåget :) Tentan i Serive Marketing var idag, satt och pluggade halva natten när jag har varit så långsam igen, svårt att säga hur det gick, men det kan ha gått vägen, hänger nog på hur bra jag ljög på en av de längre frågorna där jag hittade på i princip allt :P Men nu är det över för ett tag i alla fall :) Fick tillbaka tentan i Marknadsföring II igår, den gick bra i alla fall, VG till och med, så lite nöjd är jag ;) Nu blir det kaffe och sen Uppsala!

Av Hanna - 10 december 2008 22:15

Idag har varit en bra dag:

1. Jag behöver inte vänta tills på fredag, Christofer kommer redan imorgon! :D

2. Seminariet gick bra

3. Skön fika på kupolen med Terese

4. Vi hade FUM-möte och bestämde att Borlänge och Falustudentkår ska slås ihop till Dalarnas studentkår (visserligen måste det bestämmas en gång till, men jag tror det kommer bli jättebra och det var ett riktigt intressant möte den här gången, och historiskt dessutom) och fick tacos efteråt

5. Det är minusgrader och mycket snö (ja jag föredrar sommaren, men nu är det i alla fall inte slaskigt längre och det regnar inte som hemma)


Ja, så för en gångs skull har jag ingenting direkt att klaga på idag :) Utom att jag är förbannat trött och fryser då, men det och tentaångesten kan vi lämna bort för idag.


Övrigt:

 För mycket intressant ointressant spännande läsning från den berömda Måndagsklubben läs deras blogg: http://mandagsklubben791.blogspot.com/

Av Hanna - 7 december 2008 23:33

Två veckor är för mycket.. Att vara ifrån varandra i veckorna och träffas på helgerna är okej, det klarar man av utan större problem, men när det blir längre än så är det fan inte kul. Men nu är det "bara" fyra dagar kvar tills han kommer. Förhoppningsvis. Med lite otur kan det bli upp till en hel vecka till... Då kommer jag bli knäpp på riktigt. Jag vill bara ha jullov nu! Eller ännu hellre nästa höst med vår egen lägenhet i Mariehamn... Ska nog gå och lägga mig i sängen och kolla på Svensson Svensson nu och hoppas att det får mig på bättre humör.

Av Hanna - 6 december 2008 14:41

Jag förstår Sune. Jag får också en släng av skrik och gapsjukan på bibliotek ibland, bara för att man ska vara så tyst och bara viska. Jag kan få sån himla lust att bara skrika istället, precis som Sune :P Fast om jag skulle ställa mig och skrika på ett bibliotek tror jag nog att jag faktiskt skulle bli inlåst, och då menar jag inte i fängelse som Sune trodde... Bara för att man inte är ett barn ska man ju tydligen kunna kontrollera såna där impulser. Det är lättare sagt än gjort :P

Av Hanna - 4 december 2008 17:46

Jag kollade lite på årets julkalender igår... Den var totalt värdelös. Riktigt heskt dålig, nästan så man fick magknip och kräkreflexer.. Verför kan de inte göra bra julkalendrar längre? När vi var små var de ju skitbra, Sunes jul liksom, helt underbar! Och Tomtemaskinen, Jul i Kapernaum, Mysteriet på Greveholm... Så mycket bra. Har de glömt bort hur man gör en bra julkalender? Har funnits några som har varit helt okej sen de där bästa, men de har bara blivit sämre och sämre med åren. Och nej, det beror inte på att jag har blivit äldre, eftersom de gamla fortfarande är sjukt bra. Så därför kommer jag göra som Camilla och se Sunes Jul istället, ett avsnitt per dag, som det ska vara :) Så kanske man skulle försöka få tag på någon av de andra gamla att ha som julkalender nästa år :)

Av Hanna - 3 december 2008 23:40

Höll ju på att glömma, jag klarade verksamhetsstyrningstentan! :D har haft ångest i 3 veckor, men nu har jag äntligen fått veta att jag fixade den! Såå jävla skönt :) Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag fixar marknadsföringen på lördag och services management den 16:e... Puh.. Men sen är det äntligen jullov! Ska bli så otroligt skönt. Sen är det förhoppningsvis bara ett halvår kvar innan man är klar här, nice :)


Nu ska jag gå och försöka sova.

Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards